Liderzy

Dobry duch dobrej książki

Fot. Mariusz N. Piotrowski

Motyleksiążkowe.pl, należące do Beaty Motyl, od lat są na rynku księgarskim ewenementem. To więcej niż biznes. To także kilkutorowe wsparcie dla małych wydawców, którym trudno się przebić. 

W Polsce jest ich blisko 2 tys., podczas gdy dużych – kilkunastu, ale to oni mają ok. 90 proc. rynku, mierzonego np. wysokością obrotów. Mali wydawcy i najmniejsi, mający w swoim dorobku na razie jedną lub kilka książek, potrzebują przede wszystkim wsparcia, nazwijmy je, technicznego. 

– Stosunkowo łatwo jest wydać książkę, ale schody zaczynają się, gdy trzeba ją magazynować, dystrybuować czy promować. To często „być albo nie być” dla niszowego wydawcy – mówi Beata Motyl, której Motyleksiążkowe.pl, jako jedyna u nas firma, programowo zajmują się w tych obszarach głównie małymi wydawcami. Jeśli wśród jej klientów są nieco więksi, to tylko ci, którzy zaczynali z nią jako początkujący, np. wydawnictwo Czarne czy dobrze dziś rozpoznawalni wydawcy książek dziecięcych: Dwie Siostry, Ezop, Tatarak, Wytwórnia i inni. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Nr 5 (44) MAJ 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Czy przenieść firmę za granicę

Dobre auto na niskie raty