TEMAT NUMERU

Wystrzegam się arogancji

Janusz Gaudnik, dyrektor generalny polskiego oddziału hiszpańskiej firmy farmaceutycznej Exeltis fot. Michał Zagórny

Skuteczny sprzedawca powinien mieć dużą empatię, aby rozumieć klienta i jego potrzeby, a także ambicję, by tę wiedzę wykorzystać i sprzedać produkt – uważa Janusz Gaudnik. Jeśli występuje tylko jedna z tych cech, to będziemy mieć do czynienia albo z fantastycznymi relacjami, ale bez efektów, albo z agresywną sprzedażą.

Jego kariera obejmuje bardzo różnorodne doświadczenia. Zaczynał w 1994 r. jako przedstawiciel medyczny w średniej wielkości, francuskiej, rodzinnej firmie farmaceutycznej Servier. Z jej polskim oddziałem rozstał się po 10 latach, już jako szef zespołu liczącego 320 osób, i rozpoczął karierę międzynarodową. Najpierw pracował w centrali firmy, a potem kierował jej oddziałami na Słowacji i w Irlandii, z sukcesem zwiększając na tych rynkach sprzedaż. Po siedmiu latach wrócił do Polski i został dyrektorem generalnym firmy Zentiva, z którą spędził dwa lata w burzliwym dla rynku farmaceutycznego okresie, gdy weszła w życie tzw. nowa ustawa refundacyjna. W styczniu 2013 r. dołączył do AstraZeneca Pharma Poland. Tu najpierw odpowiadał za dział promocji, a potem za dział marketingu i promocji leków stosowanych w chorobach układu oddechowego.

Od października kieruje polskim oddziałem Exeltis.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty