Finanse

Bankowy klient przyszłości

Fot. Materiały prasowe

Już po raz trzeci First Data Polska zorganizowała Laboratorium Przyszłości, interaktywne spotkanie poświęcone bankowości. W tym roku tematem był klient przyszłości. Najważniejsi menedżerowie polskiej branży bankowej dyskutowali, kim jest konsument jutra i jak strategicznie przygotować organizację na jego nadejście.

– Na naszych oczach rodzą się bankowi klienci przyszłości. Ich potrzeby, sposób myślenia oraz podejmowane decyzje to klucz do strategicznego planowania technologii przyszłości. Dlatego podczas kolejnego Laboratorium Przyszłości First Data wspólnie wypracowaliśmy wiele możliwych odpowiedzi i scenariuszy tego, jak społecznie, demograficznie i technologicznie ewoluuje nasze społeczeństwo – mówiła Jolanta Rycerz, członek zarządu First Data Polska. – Cieszymy się, że nasi goście tak chętnie dzielą się swoimi biznesowymi doświadczeniami, przemyśleniami i kreatywnością. Trzecia edycja Laboratorium potwierdziła, że wspólnie mówimy językiem przyszłości.

Laboratorium Przyszłości 2018 rozpoczęło się od wystąpień psychologa i konsultanta biznesu Wojciecha Herry „Przyszłość zaczyna się już dziś – jaki będzie klient przyszłości?” oraz doradcy strategicznego Grega Albrechta: „Future-proof: dlaczego warto myśleć o kliencie przyszłości i jak się na niego strategicznie przygotować?”. Prelegenci nakreślili obraz nadchodzących zmian czekających rynki i konsumentów na tle technologicznej rzeczywistości.

Wojciech Herra zwrócił uwagę, że dzięki technologiom klient będzie miał w przyszłości więcej wolnego czasu, z którego będzie chciał aktywnie korzystać. I nie będzie to tylko młode pokolenie, ale także generacja S (jak silver). Greg Albrecht wskazał najczęściej popełniane przez menedżerów błędy, które utrudniają im koncentrację na strategicznym myśleniu o przyszłości.

Głównym punktem programu były strategiczne warsztaty przeprowadzone przez firmę 4CF Strategic Foresight: „Konsument Przyszłości: strategia w czasie rewolucji”. Uczestnicy pracowali w moderowanych grupach i tworzyli profil klienta przyszłości, łącząc prognozowane zjawiska społeczne wynikające z przeobrażeń technologicznych w zestaw cech i upodobań konsumenta. W efekcie powstały trzy typy klientów podzielone według upodobań, sposobu spędzania czasu czy doświadczenia cyfrowego. Przyszli „młodzi” i „dojrzali” będą inwestować w hobby i podróże. W przypadku „seniorów” wciąż najważniejsze pozostaną podstawowe potrzeby.

Wojciech Małaszewicz, dyrektor rozwoju produktów bankowych w First Data Polska, podkreślał, że niezależnie od tego, kim będzie klient przyszłości, trzeba do niego mówić językiem przyszłości, do którego firmy będą musiały się dostosować. Aby dalej sprzedawać swoje produkty i usługi, nauczą posługiwać się komunikacją przyszłości, komunikacją podświadomości, sięgającą głębiej w sferę emocji.

Własne innowacyjne projekty Banku Przyszłości i Sklepu Przyszłości, uwzględniające zachodzące zmiany w podejściu klientów do zakupów i finansów, zaprezentowali podczas spotkania goście z ING Banku Śląskiego i Żabki Polska. Rafał Zych, dyrektor Innovation LAB w ING Banku Śląskim, opowiedział o imoje.pl – pierwszym bankowym serwisie płatności online uruchomionym przez ING Bank Śląski przy udziale First Data Polska w zakresie obsługi transakcji kartą. Przemysław Tomaszewski, dyrektor sprzedaży i rozwoju usług w Żabka Polska, zapowiedział z kolei, że Nowa Żabka – sklep jutra – pojawi się w 2019 r., wraz z wieloma nowymi usługami płatniczymi.

MyCompany Polska 12/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!