E-commerce

Wiarygodnie, wygodnie, zgodnie z prawem

Fot. Shutterstock

Zanim zaczniemy w internecie sprzedawać i pozyskiwać klientów, musimy się zatroszczyć o kilka fundamentów, takich jak regulamin sklepu czy sposoby przyjmowania płatności. W tej części naszego cyklu wyjaśniamy, co warto wcześniej wdrożyć – i dlaczego. 

Polityka i regulamin

Po pierwsze, e-sklep będzie dysponował danymi osobowymi swoich klientów. A jak wiadomo, ich przechowywanie, przetwarzanie, wykonywanie na nich operacji musi być dziś zgodne z przepisami RODO. Nakazują one zdobyć odpowiednie zgody osób, których te dane dotyczą, i zadbać o ich ochronę od strony zarówno technologicznej, jak i organizacyjnej. Być może będziemy się tym mogli zająć sami, ale mogą się też okazać potrzebne audyt, przeprowadzony przez jedną z firm IT, które specjalizują się w bezpieczeństwie cyfrowym, czy wsparcie prawnika. 

Poza tym, jeśli będziemy używać plików cookies, trzeba będzie powiadamiać o tym użytkowników wchodzących na naszą stronę. Musimy też stworzyć „politykę prywatności” – dokument, w którym poinformujemy ich o ciasteczkach, o tym, jakie dane i w ramach jakiej usługi są u nas przetwarzane, jak są chronione itd. 

Należy też opracować regulamin świadczenia usługi, opisując w nim naszą politykę prywatności i reguły dotyczące sposobu realizacji zamówień, wymagań technicznych po stronie klienta czy postępowania w związku z reklamacjami i zwrotami. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty