Marketing

Marketing jeden do jednego

Fot. Shutterstock

Personalizacja działań marketingowych to dziś konieczność, lecz na czym tak naprawdę polega? – Nie chodzi tylko o dodanie imienia klienta  do wysyłanej oferty. Imię to jedynie wierzchołek  góry lodowej – mówi Mariusz Łodyga, dyrektor strategiczny w firmie doradczej Premium Consulting. 

Cała reszta to tworzenie i wysyłanie takich komunikatów, które będą nawiązywać do potrzeb, oczekiwań i aspiracji konkretnej osoby, na dodatek we właściwym miejscu i czasie. Aby to robić, trzeba o niej wiedzieć nie tylko to, kim jest, ale także, czym się kieruje, jaki ma styl życia, czego aktualnie poszukuje, jakie konsumuje media itp. 

W czasach wszechobecnych reklam spersonalizowany marketing nabrał dodatkowego znaczenia. – W warunkach szumu komunikacyjnego trudno jest uzyskać atencję klienta. Osobisty komunikat, skierowany właśnie do niego, pozwala przebić się do jego świadomości i zwrócić na nas uwagę – mówi Adam Gołub, dyrektor zarządzający w firmie VideoMill specjalizującej się w wideo marketingu. W zasadzie personalizacja staje się rynkowym standardem. – To jest must have, bez którego marketing powoli przestaje działać – dodaje Gołub. 

Mateusz Nić, dyrektor działu obsługi klienta w agencji digitalowej Cube Group, zauważa, że personalizacja ma dwa najważniejsze, klasyczne zresztą dla marketingu, zadania: pozyskać nowych klientów i utrzymać już obsłużonych. Do tego właśnie zaprzęga zdobytą o nich wiedzę. Nić podaje przykład: – Jeśli klient regularnie zamawia w naszej firmie 500 sztuk wizytówek, to nie powinien dostawać od nas komunikatu, że w promocji są nakłady po 100 sztuk, bo nie dość, że nie będzie tym zainteresowany, to nadmiar nietrafionych wiadomości go sfrustruje i doprowadzi do zmiany dostawcy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty