CSR

Wyższa jakość relacji

Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła. Fot. Materiały prasowe

Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej. 

Codzienne zawodowe radości, satysfakcja finansowa, poczucie sensu, bezpieczeństwa, przynależności. To nie opis wyśnionego ideału pracy, ale realny cel, jaki stawia sobie coraz więcej firm i ich liderów. Wychodzą z założenia, że bez tego dążenia nie zbudują zaangażowanych zespołów i nie uzyskają tak dobrych wyników, jak chcieliby. 

To ma także swoja nazwę: odpowiedzialność społeczna biznesu (CSR), tutaj – za pracowników, za ich dobrostan. Ostatnio ta odpowiedzialność zaczęła rosnąć także w Polsce. Najważniejsze powody tych zmian to niskie bezrobocie i, nierzadko, stosunkowo długie oczekiwanie na znalezienie właściwego pracownika, ba, konkurowanie o niego. Nie bez znaczenia jest także wpływ milenialsów, którzy podkreślają, jak ważna jest dla nich dobra atmosfera w miejscu pracy. 

Odpowiedzialność społeczna firmy w stosunku do pracowników opiera się na dwóch nogach: na prawie pracy i prawach człowieka. To pierwsze reguluje relacje między pracodawcą a pracownikiem, m.in. zasady godziwego wynagrodzenia czy zakaz dyskryminacji ze względu na płeć albo wyznanie. Prawa człowieka przypominają o godności każdej osoby i szacunku wobec niej. – CSR wykracza poza obowiązki wynikające z prawa pracy – zauważa Paulina Kaczmarek, menedżer w zespole Sustainability Consulting w firmie doradczej Deloitte. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty