CSR

Wyższa jakość relacji

Anna Bieluń, Ministerstwo Dobrego Mydła. Fot. Materiały prasowe

Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej. 

Codzienne zawodowe radości, satysfakcja finansowa, poczucie sensu, bezpieczeństwa, przynależności. To nie opis wyśnionego ideału pracy, ale realny cel, jaki stawia sobie coraz więcej firm i ich liderów. Wychodzą z założenia, że bez tego dążenia nie zbudują zaangażowanych zespołów i nie uzyskają tak dobrych wyników, jak chcieliby. 

To ma także swoja nazwę: odpowiedzialność społeczna biznesu (CSR), tutaj – za pracowników, za ich dobrostan. Ostatnio ta odpowiedzialność zaczęła rosnąć także w Polsce. Najważniejsze powody tych zmian to niskie bezrobocie i, nierzadko, stosunkowo długie oczekiwanie na znalezienie właściwego pracownika, ba, konkurowanie o niego. Nie bez znaczenia jest także wpływ milenialsów, którzy podkreślają, jak ważna jest dla nich dobra atmosfera w miejscu pracy. 

Odpowiedzialność społeczna firmy w stosunku do pracowników opiera się na dwóch nogach: na prawie pracy i prawach człowieka. To pierwsze reguluje relacje między pracodawcą a pracownikiem, m.in. zasady godziwego wynagrodzenia czy zakaz dyskryminacji ze względu na płeć albo wyznanie. Prawa człowieka przypominają o godności każdej osoby i szacunku wobec niej. – CSR wykracza poza obowiązki wynikające z prawa pracy – zauważa Paulina Kaczmarek, menedżer w zespole Sustainability Consulting w firmie doradczej Deloitte. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę