CSR

Odpowiedzialność 2.0

Fot. Piotr Oleksiuk

Społeczna odpowiedzialność biznesu zmienia się na naszych oczach. Firmy nie tylko wszczepiają zasady CSR do swych strategii, ale czynią z nich wręcz sedno swojej działalności. 

Ostatnie lata sprawiły, że wielu konsumentów zaczęło inaczej niż dotychczas patrzeć na to, jak działa biznes. Widoczne dla każdego anomalie pogodowe, topnienie lodowców, informacje o inwazji plastiku doprowadziły do tego, że zaczęliśmy zwracać uwagę choćby na to, czy produkty są wytwarzane tak, aby jak najmniej szkodzić środowisku. Takie kampanie jak #MeToo oraz te związane z imigracją uczuliły z kolei wiele osób na kwestie równości i różnorodności. Na rynek pracy i konsumencki trafiło też nowe pokolenie, zwane przez socjologów „generacją Z”. Ci młodzi ludzie, dzięki mediom społecznościowym żyjący w „globalnej wiosce”, okazują się świadomymi i wymagającymi pracownikami oraz klientami, lecz również kreatywnymi biznesmenami. Tylko wzmocniło to postawę obserwowaną już wcześniej u milenialsów. 

Firmy pozytywnego wpływu

W wielu przypadkach z tego właśnie powodu dochodzi do odwrócenia ról: teraz to międzynarodowe korporacje mogą się uczyć odpowiedzialnego, społecznie zaangażowanego biznesu od małych firm, a nie na odwrót. Powstają tzw. startupy pozytywnego wpływu, dla których dobre oddziaływanie na otoczenie jest sednem ich działalności. Rzadko które wielkie przedsiębiorstwo może się poszczycić równie radykalnym sposobem funkcjonowania. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 12/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!