E-commerce

Zaczynamy przygodę z e-commerce

Fot. Shutterstock

Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu. 

Domena

Jeżeli nie chcemy poprzestać na  witrynie na Allegro czy w Pakamerze.pl, pierwszym krokiem, jaki trzeba wykonać, będzie zarejestrowanie naszej domeny internetowej. Robimy to dwutorowo: z jednej strony – wybieramy jej dostawcę, z drugiej – nazwę. 

W przypadku dostawcy patrzymy zwłaszcza na poziom bezpieczeństwa, na który zwracają też uwagę m.in. twórcy przeglądarek i programów antywirusowych (jedne i drugie blokują dostęp do źle chronionej strony lub internauta widzi komunikat, że może ją wyświetlić, ale na własne ryzyko). Sprawdźmy więc, czy w ramach podstawowego abonamentu dostawca domeny daje takie jej zabezpieczenia, jak certyfikat SSL i protokół DNSSEC. Jeśli tak, korzyść będzie podwójna. Szyfrowanie danych ochroni naszych klientów (zwłaszcza gdy dokonują oni płatności), a sama strona będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce. – Warto też zwrócić uwagę, czy dostawca oferuje w standardzie protokół HTTP/2, który znacząco przyspiesza działanie strony, a co za tym idzie – zwiększa zadowolenie klientów z obsługi – mówi Krzysztof Cebrat, prezes spółki nazwa.pl (m.in. hosting, domeny czy kreator stron www). 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 11/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!