E-commerce

Zaczynamy przygodę z e-commerce

Fot. Shutterstock

Kiedy już „na sucho” przemyślimy, jaki chcemy mieć sklep, czy jesteśmy w stanie odpowiednio zająć się klientami, przyjrzymy się, co inni robią dobrze, a co źle i wreszcie ustalimy, jaki będzie nasz model biznesowy – dopiero wtedy możemy świadomie wdać się w przygodę z e-commerce. A zaczniemy ją od domeny i hostingu. 

Domena

Jeżeli nie chcemy poprzestać na  witrynie na Allegro czy w Pakamerze.pl, pierwszym krokiem, jaki trzeba wykonać, będzie zarejestrowanie naszej domeny internetowej. Robimy to dwutorowo: z jednej strony – wybieramy jej dostawcę, z drugiej – nazwę. 

W przypadku dostawcy patrzymy zwłaszcza na poziom bezpieczeństwa, na który zwracają też uwagę m.in. twórcy przeglądarek i programów antywirusowych (jedne i drugie blokują dostęp do źle chronionej strony lub internauta widzi komunikat, że może ją wyświetlić, ale na własne ryzyko). Sprawdźmy więc, czy w ramach podstawowego abonamentu dostawca domeny daje takie jej zabezpieczenia, jak certyfikat SSL i protokół DNSSEC. Jeśli tak, korzyść będzie podwójna. Szyfrowanie danych ochroni naszych klientów (zwłaszcza gdy dokonują oni płatności), a sama strona będzie lepiej pozycjonowana w wyszukiwarce. – Warto też zwrócić uwagę, czy dostawca oferuje w standardzie protokół HTTP/2, który znacząco przyspiesza działanie strony, a co za tym idzie – zwiększa zadowolenie klientów z obsługi – mówi Krzysztof Cebrat, prezes spółki nazwa.pl (m.in. hosting, domeny czy kreator stron www). 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?