Motoryzacja

4x4 nie tylko w teren

Fot. Materiały prasowe

Kojarzony z autami terenowymi napęd na cztery koła przydaje się także na co dzień. I to nie tylko w SUV-ach, ale też w limuzynach i pojazdach użytkowych. 

Mimo że zdecydowana większość samochodów nigdy nie opuszcza asfaltowych dróg, a tylko nieliczne zmuszone są do pokonywania trudnych przeszkód terenowych, napęd na cztery koła znajdziemy w ofercie wielu marek. W tym gronie są oczywiście pojazdy terenowe z prawdziwego zdarzenia, choć – trzeba przyznać – stanowią dzisiaj niszę rynkową. Należą do nich takie modele, jak odchodzący już niestety w niepamięć Land Rover Defender (wkrótce pojawi się jego nowa generacja) czy przedstawione niedawno w nowych wersjach Jeep Wrangler oraz Mercedes klasy G. To jedne z nielicznych modeli, które – z odpowiednim wyposażeniem – faktycznie mogą w terenie zdziałać cuda. Potrafią jeździć w błocie, w piachu i po kamieniach z równą łatwością, co po asfaltowych drogach. Tyle że to samochody drogie i, z perspektywy kogoś, kto rzadko zapuszcza się w teren, wyposażone w mnóstwo niepotrzebnych dodatków. A przecież istnieją konstrukcje mniej wyrafinowane i siłą rzeczy tańsze, nieprzystosowane wprawdzie do ekstremalnego wysiłku na bezdrożach, ale bez trudu radzące sobie poza asfaltem. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 11/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!