Ubezpieczenia

Poza niezbędnymi, także wyjątkowe

Fot. Shutterstock

Niejeden przedsiębiorca dojrzewa do myśli, że ma dużo do stracenia, uczy się przewidywać ryzyka i ich konsekwencje. Zastanawia się, co może się stać z jego rodziną, biznesem, domem, co zrobić na wypadek, gdy nie będzie zdolny do pracy. Siłą rzeczy zastanawia się też, czy się nie ubezpieczyć. 

W Polsce na razie przedsiębiorcy najczęściej ubezpieczają swoje drogie samochody. Ale przybywa takich, którzy nie ograniczają się tylko do tego. Stać ich na coraz więcej, lubią styl życia z szerokim gestem, ale nie pozbawiony rozwagi. Szukają więc ochrony dla swoich apartamentów i biur, czasem położonych poza krajem, cennych urządzeń (w tym ostatnio dronów) czy np. kolekcji win. Są wśród nich także pasjonaci ubezpieczający swoje zbiory malarstwa, porcelany albo starych zegarów i wielbiciele egzotycznych podróży lub sportów ekstremalnych, potrzebujący polis dla alpinistów, nurków, rajdowców. 

Nieraz łączy ich troska o rodzinę, partnerów życiowych i dzieci oraz – o własne zdrowie i życie. Co jednak ciekawe, wartość ubezpieczeń zdrowotnych, medycznych, życiowych, jeśli chodzi o polskich przedsiębiorców, jest – podobnie jak w przypadku wszystkich rodaków – mniejsza niż ubezpieczeń majątkowych. Europejczycy wydają na nie sześć razy więcej niż my i trzy razy więcej na polisy związane z mieniem. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Nr 2 (41) LUTY 2019
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Czy przenieść firmę za granicę