Ubezpieczenia

Poza niezbędnymi, także wyjątkowe

Fot. Shutterstock

Niejeden przedsiębiorca dojrzewa do myśli, że ma dużo do stracenia, uczy się przewidywać ryzyka i ich konsekwencje. Zastanawia się, co może się stać z jego rodziną, biznesem, domem, co zrobić na wypadek, gdy nie będzie zdolny do pracy. Siłą rzeczy zastanawia się też, czy się nie ubezpieczyć. 

W Polsce na razie przedsiębiorcy najczęściej ubezpieczają swoje drogie samochody. Ale przybywa takich, którzy nie ograniczają się tylko do tego. Stać ich na coraz więcej, lubią styl życia z szerokim gestem, ale nie pozbawiony rozwagi. Szukają więc ochrony dla swoich apartamentów i biur, czasem położonych poza krajem, cennych urządzeń (w tym ostatnio dronów) czy np. kolekcji win. Są wśród nich także pasjonaci ubezpieczający swoje zbiory malarstwa, porcelany albo starych zegarów i wielbiciele egzotycznych podróży lub sportów ekstremalnych, potrzebujący polis dla alpinistów, nurków, rajdowców. 

Nieraz łączy ich troska o rodzinę, partnerów życiowych i dzieci oraz – o własne zdrowie i życie. Co jednak ciekawe, wartość ubezpieczeń zdrowotnych, medycznych, życiowych, jeśli chodzi o polskich przedsiębiorców, jest – podobnie jak w przypadku wszystkich rodaków – mniejsza niż ubezpieczeń majątkowych. Europejczycy wydają na nie sześć razy więcej niż my i trzy razy więcej na polisy związane z mieniem. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty