Handel

Recepta Brukseli na e-handel bez granic

fot. Shutterstock

Zaledwie 15 proc. unijnych konsumentów robi zakupy online w innym państwie Unii i tylko 7 proc. małych i średnich firm z UE sprzedaje za granicą – ocenia Komisja Europejska.

Jej zdaniem, w dużej mierze wynika to z namierzania klientów poprzez adres IP lub geolokalizację, co prowadzi do blokowania usług i towarów innych niż z macierzystego kraju. Bez tych barier (jak się okazuje, internet wcale nie znosi granic) wartość wspólnego rynku dóbr cyfrowych mogłaby sięgnąć nawet 415 mld euro rocznie. KE chce znieść te przeszkody, a receptą ma być, według niej, stworzenie wspólnego dla wszystkich państw unijnych prawa autorskiego.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?