Wypatrzone przez ŚWIDERKA

Mody w świecie finansowym

Rys. Andrzej Wieteszka

W inwestowaniu panują mody. To za ich sprawą wzięciem na giełdzie czy rynku prywatnym zaczynają cieszyć się np. spółki technologiczne zajmujące się rozwiązaniami dla motoryzacji albo te pracujące nad sztuczną inteligencją. Lub też coś, co było gorące wczoraj – jak specjaliści od grafenu czy fintechy z rynku pożyczek – dziś już takie atrakcyjne nie jest. 

Są mody globalne, są też regionalne. Po części wynika to ze specyfiki inwestorów. Jedni działają w skali światowej, a inni, w poszukiwaniu szansy na zarobienie kroci, ograniczają zainteresowanie do jakiegoś regionu lub wręcz jego wycinka. 

W czerwcu opublikowano raport „Sentiment of Seed Investors in Europe”, na podstawie badania zleconego przez Mosaic Ventures, firmę z siedzibą w Londynie, która zarządza funduszami venture capital. Wzięli w nim udział także inwestorzy operujący na polskim rynku. Z raportu wynika, że wśród europejskich inwestorów wyspecjalizowanych w inwestycjach zalążkowych, a więc w startupy w najwcześniejszej fazie ich rozwoju, modne były spółki tworzące rozwiązania z myślą o rynku klientów biznesowych (B2B). Jakaś połowa ankietowanych stwierdziła, że chce zwiększyć inwestycje w takie projekty. Jednocześnie niemal połowa zapowiadała ograniczanie inwestycji w przedsięwzięcia B2C, czyli skierowane na rynek konsumencki. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty