Marketing

Na uboczu, a jednak w centrum zainteresowania

Fot. Shutterstock

Restauracja czy sklep nie muszą mieć idealnej lokalizacji, aby zaglądało do nich wielu klientów. Używając narzędzi technologicznych, można znacznie zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą, nawet znajdując się na uboczu. 

Powiedzmy, że otworzyliśmy restaurację na obrzeżach miasta, czy też w jego cichej i sennej okolicy. Naszego lokalu nie mijają codziennie tłumy, turyści również na ogół wędrują do centrum. Co możemy zrobić, aby nasz biznes wrzucić na wyższy bieg?

Wyszukiwarka, landing page i e-mailing

Pierwsze rozwiązanie proponuje Andrzej  Bieda, szef marketingu w firmie Landingi, oferującej serwis do łatwego tworzenia stron docelowych. – Na pewno próbowałbym reklam w wyszukiwarce Google – przekonuje. Chodzi o usługę Google  AdWords. Możemy za jej pomocą stworzyć prostą reklamę tekstową i wskazać frazy kluczowe, np. „restauracja włoska Lublin” lub „dobra restauracja Bielany” (czyli z zawężeniem do konkretnej lokalizacji). Potencjalni klienci, wpisawszy takie frazy-zapytania do wyszukiwarki, będą mogli zapoznać się z naszą reklamą, która powinna przekierowywać ich na specjalną stronę docelową, tzw. landing page. W przypadku restauracji strona ta powinna np. pokazywać jej menu, galerię zdjęć, opinie dotychczasowych klientów i opis, jak do niej dojechać. Słowem, wszystko, co może przekonać daną osobę, by do niej zajrzeć. – Zaoferowałbym jeszcze kupon rabatowy do wykorzystania podczas pierwszej wizyty w restauracji, w zamian za wypełnienie formularza z pytaniem o imię, adres e-mail i telefon – radzi Andrzej Bieda. Kupon mógłby dodatkowo skłaniać do wizyty u nas, a pozyskane (zgodnie z przepisami RODO) dane kontaktowe moglibyśmy wykorzystać w przyszłości, wysyłając e-maile czy SMS-y promujące naszą ofertę, jak np. jej sezonowe menu lub kolejne zniżki i inne bonusy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty