Strategie

Fani dla fanów

Fot. East News

Polacy pokochali gry planszowe, a ich rynek kwitnie. Do tego stopnia, że choć dynamicznie przybywa w tej branży przedsiębiorców, na razie nie odczuwają oni silnej konkurencji. Jest też miejsce na nowe biznesowe pomysły. 

Rozkwit gier planszowych to globalny  trend. Z raportu firmy badawczej Technavio wynika, że ich rynek  na świecie był w zeszłym roku wart  5,69 mld dol., a w tym powinien się  zwiększyć o kolejne 35,3 proc.  W Polsce jego wartość szacuje się teraz na ok. 400 mln zł. Rośnie on rocznie 15–20 proc. 

Trzy tysiące gier

Jednym z głównych uczestników tego rynku w naszym kraju jest firma Rebel z Gdańska, która handluje grami planszowymi, a także je wydaje. Jej historia sięga 2003 r., gdy Piotr Kątnik i Paweł Piechota wzięli kredyt w Urzędzie Pracy i założyli sklep internetowy z grami, taki, w jakim sami chcieli robić zakupy. W tym czasie dołączyli też do nich Magdalena i Artur Jedlińscy, podobnie jak oni – miłośnicy „Gwiezdnych wojen”. Najpierw sprzedawali planszówki i gry elektroniczne. Wkrótce okazało się, że rynki jednych i drugich rządzą się zbyt odrębnymi prawami i postawili na te pierwsze, ale za to w jak największym wyborze. Z biegiem lat otworzyli także trzy stacjonarne placówki w Trójmieście (w tym dwie w popularnych galeriach handlowych), a oprócz odbiorców detalicznych pojawili się hurtowi – czyli inne sklepy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty