Strategie

Fani dla fanów

Fot. East News

Polacy pokochali gry planszowe, a ich rynek kwitnie. Do tego stopnia, że choć dynamicznie przybywa w tej branży przedsiębiorców, na razie nie odczuwają oni silnej konkurencji. Jest też miejsce na nowe biznesowe pomysły. 

Rozkwit gier planszowych to globalny  trend. Z raportu firmy badawczej Technavio wynika, że ich rynek  na świecie był w zeszłym roku wart  5,69 mld dol., a w tym powinien się  zwiększyć o kolejne 35,3 proc.  W Polsce jego wartość szacuje się teraz na ok. 400 mln zł. Rośnie on rocznie 15–20 proc. 

Trzy tysiące gier

Jednym z głównych uczestników tego rynku w naszym kraju jest firma Rebel z Gdańska, która handluje grami planszowymi, a także je wydaje. Jej historia sięga 2003 r., gdy Piotr Kątnik i Paweł Piechota wzięli kredyt w Urzędzie Pracy i założyli sklep internetowy z grami, taki, w jakim sami chcieli robić zakupy. W tym czasie dołączyli też do nich Magdalena i Artur Jedlińscy, podobnie jak oni – miłośnicy „Gwiezdnych wojen”. Najpierw sprzedawali planszówki i gry elektroniczne. Wkrótce okazało się, że rynki jednych i drugich rządzą się zbyt odrębnymi prawami i postawili na te pierwsze, ale za to w jak największym wyborze. Z biegiem lat otworzyli także trzy stacjonarne placówki w Trójmieście (w tym dwie w popularnych galeriach handlowych), a oprócz odbiorców detalicznych pojawili się hurtowi – czyli inne sklepy. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!