Handel

Polskie e-sklepy podatne na wyłudzenia płatnicze

Fot. Shutterstock

Choć aż 95 proc. e-sprzedawców w Polsce akceptuje płatności za pomocą kart, to tylko 29 proc. z nich stosuje rozwiązania, które uniemożliwiają wyłudzenia płatnicze – wynika z badań firmy EY.

Problem jest o tyle istotny, że płacenie w sieci kartą za zakupy jest u nas coraz popularniejsze. Tymczasem np. tylko 35 proc. e-sklepów wprowadziło jakąkolwiek procedurę, która zabezpieczałaby je przed pochopnym charge­backiem, czyli zainicjowanym przez niezadowolonego klienta zwrotem pieniędzy na jego konto.

Według EY powodem tej niefrasobliwości jest m.in. duże rozdrobnienie rynku. Brakuje silnej obecności dużych, globalnych graczy, którzy dają przykład innym w zakresie stosowanych rozwiązań. Ponadto polskie firmy wciąż spotykają się głównie z takimi rodzajami płatności, jak szybki przelew czy płatność za pobraniem.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty