Zarządzanie

Od emocji do adaptacji

Fot. Shutterstock

Odchodzenie pracowników czy przyjmowanie nowych to codzienność większości firm, zwłaszcza dziś, gdy łatwo  znaleźć inną pracę. Tymczasem nawet drobna reorganizacja  potrafi wpłynąć na biznes przedsiębiorstwa, a co dopiero zmiany w jego zespole. Jak nimi zarządzać?

Pewien sklep z farbami kupił profesjonalny ekspres do kawy, który okazał się zbyt kosztowny w utrzymaniu. Pracownicy jednak przywiązali się do niego i plan odsprzedania go wzbudził w nich tak duże niezadowolenie, że przełożyło się to na pogorszenie wyników firmy. Nie miało znaczenia, że każdy zdawał sobie sprawę, iż tańsze urządzenie zrobi równie dobrą kawę. – Ten przykład pokazuje, jak bardzo trzeba być ostrożnym w przeprowadzaniu nawet drobnych zmian – mówi Michał Górny, doświadczony menedżer i trener w firmie doradczo-szkoleniowej DOOR Poland.

Przedsiębiorcy są trochę między młotem a kowadłem. Z jednej strony, aby radzić sobie na rynku, przetrwać czy rosnąć, muszą dziś wprowadzać zmiany bardzo często, i to nieraz te poważne, dotyczące organizacji firmy, nowych sposobów działania, ludzi w zespole itp. Z drugiej strony, za każdym razem muszą się liczyć z oporem pracowników, który potrafi storpedować nawet najbardziej misterny plan.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 11/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!