Liderzy

Bez kija i marchewki

Fot. Materiały prasowe

Nie ma innowacyjności bez różnorodności. Trzeba tworzyć warunki, które umożliwiają spojrzenie z perspektywy kobiet i mężczyzn, ludzi starszych i młodszych, pochodzących z różnych kultur i mających różne doświadczenia życiowe i zawodowe − Dominika Bettman, prezeska Siemensa w Polsce, nie ma wątpliwości, że otwartość na odmienność to dziś fundament rozwoju biznesu. 

Największym hamulcem innowacyjności jest według niej stereotypowe myślenie. Oczywista oczywistość? Otóż nie: z badań Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych wynika, że tylko niespełna 3 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma opracowane strategie zarządzania różnorodnością. 

W Siemensie stała się ona integralnym elementem kultury organizacyjnej. – Twarde umiejętności pracownika to nie jedyne kryterium, jakim kierujemy się w naszej firmie. Równie ważne są dla nas wartości, jakie on wyznaje, i współgranie z zespołem. Stawiamy też na tzw. kompetencje przyszłości, jak np. krytyczne myślenie, inteligencja emocjonalna czy zorientowanie na usługi  − wyjaśnia Dominika Bettman. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty