Wydarzenia

Mapa małopolskich marek

Fot. Materiały prasowe

W ubiegłym tygodniu, w Centrum Konferencyjnym ICE Kraków, został zainaugurowany projekt „Mapa marek regionu Małopolska”, przygotowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Małopolski Związek Pracodawców Lewiatan.

W ramach cyklu wydarzeń odbyła się konferencja „Branding kluczem przewagi konkurencyjnej”, seria wizyt studyjnych w siedzibach firm małopolskiego sektora MSP, briefingi prasowe oraz premiera publikacji „Mapa marek regionu Małopolska”. Wręczono również dyplomy dla firm MSP nominowanych do roli Ambasadorów Małopolski na poziomie krajowym i międzynarodowym. W spotkaniach wzięli udział przedsiębiorcy regionu małopolskiego, przedstawiciele administracji rządowej, władz wojewódzkich i samorządowych oraz media.

– Wielokrotnie potwierdzono, że produkty o silnej marce są bardziej stabilne, odporniejsze na konkurencję i wahania koniunktury, uzyskują wyższe marże i mogą lepiej wynagradzać pracowników. Dlatego nasz projekt stawia sobie za cel zidentyfikowanie i wzmocnienie rodzimych marek, najpierw przez uświadomienie nam wszystkim ich istnienia w regionie, a następnie wsparcie promocyjne w Polsce i za granicą oraz objęcie ich programami szkoleniowymi – powiedział Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia SAR.

Podczas konferencji zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego przez firmę Kantar Millward Brown, którego celem było zidentyfikowanie wyróżniających się marek z województwa małopolskiego. Zaprezentowano też publikację „Mapa marek regionu Małopolska”, przygotowaną przez ThinkTank.

Ważnym punktem spotkania było również ogłoszenie manifestu marki „Polska”, w którym przedstawiono działania, jakie należy podjąć, aby wzmocnić markę kraju. Manifest podpisali uczestnicy debaty oraz zgromadzeni na konferencji goście.

Na zakończenie wręczono dyplomy Ambasadorom Małopolski. Na poziomie krajowym zostali nimi: CES, Eskadra, Farmina, Hand Made, K&K Recykling, Marabut, Opus B, PV Energia Polska, Skalmar, Tłocznia Maurer, Unima 2000, Wolarek, Wolmar, a na poziomie międzynarodowym: Astor, Bielenda, Dragon Poland, EC Systems, Estimote Polska, Farmona, Hean, Protech oraz Smart Nanotechnologies.

Więcej informacji o projekcie na stronie www.mapa-marek.pl.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?