Marketing

Forum IAB 2018: człowiek i jego emocje w centrum zainteresowania

Fot. Jacek Piotrowski

Branża marketingowa powinna na nowo skupić się na konsumencie. Po zachłyśnięciu się technologiami nadszedł czas, by w centrum uwagi postawić człowieka, jego emocje i potrzeby – to jeden z najważniejszych wniosków tegorocznej edycji Forum IAB, podczas której debatowano o trendach, skutecznej komunikacji marketingowej oraz wykorzystaniu technologii do budowania zaufania i relacji z konsumentami.

Tegoroczna, 12. już edycja Forum IAB odbyła się 6–7 czerwca w warszawskim Multikinie Złote Tarasy, pod hasłem „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”. Przez dwa dni przez konferencję przewinęło się łącznie ponad 1300 uczestników. Wzięło w niej udział blisko 100 prelegentów, którzy opowiedzieli o najnowocześniejszych rozwiązaniach i trendach w komunikacji marketingowej, a także obecnych wyzwaniach branży.

– Rozpoczynając pracę nad tegorocznym Forum, zastanawialiśmy się, czy standardy w marketingu internetowym sprzed kilku lat nadal obowiązują, jak się zmieniły oraz gdzie w tym wszystkim jest konsument. Zachłysnęliśmy się nowinkami technologicznymi, a człowiek stał się niezauważalny. Musimy odbudować lub zbudować na nowo jego zaufanie – mówiła Anna Gruszka, szefowa Rady Programowej tegorocznej edycji Forum IAB, Chief Digital Officer IPG Mediabrands.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, podkreślił, że inspiracją do tegorocznej edycji wydarzenia była refleksja dotycząca kierunków i tempa rozwoju marketingu interaktywnego. – Rynek reklamy cyfrowej w Polsce rozwija się i rośnie bardzo dynamicznie. Jednocześnie zmienia się i dojrzewa. Ilość powoli ustępuje miejsca jakości komunikacji. Kluczowe staje się jeszcze większe uwzględnianie oczekiwań konsumenta, lepsze zrozumienie jego potrzeb. Wyzwania takie, jak brand safety, blokowanie reklam czy RODO dodatkowo mobilizują rynek digitalowy komentuje.

Prelegenci Forum IAB zastanawiali się między innymi, jaka jest kondycja branży marketingowej, jak jest postrzegana i przed jakimi wyzwaniami stoją współcześni marketerzy. Dyskutowano o strategiach reklamowych i zachowaniach konsumenta w digitalu, o tym, czego obecnie oczekuje od reklam ich odbiorca oraz jakie ma wymagania. Poruszano także temat ilości i jakości komunikatów, które docierają do konsumenta.

Gośćmi specjalnymi Forum byli: profesor Kevin Warwick – emerytowany profesor uniwersytetów Reading i Coventry oraz doktor Aleksandra Przegalińska prowadząca badania w Massachusetts Institute of Technology. Obydwoje podkreślali, jak technologia i maszyny mogą poszerzyć ludzkie możliwości i jego postrzeganie świata. Profesor Warwick, który zasłynął m.in. przeprowadzaniem eksperymentów na sobie i swojej żonie, zaznaczył, że przyszłością technologii, sztucznej inteligencji, a może też i marketingu, będzie możliwość komunikowania się myślami. Aleksandra Przegalińska skupiła się z kolei na opisaniu reakcji, jakie u człowieka wywołuje obcowanie z chatbotem, jednym z najszybciej rozwijających się kanałów komunikacji AI.

Poza trzema głównymi ścieżkami tematycznymi (nowy marketing, człowiek, technologia) w programie znalazł się również nurt innowacji biznesu. Serię prelekcji przygotowały wybrane grupy robocze IAB Polska. Wystąpili m.in. przedstawiciele grupy Viewability, którzy obalali mity związane z widocznością reklam w internecie, oraz grupy Gry i Esport, którzy opowiedzieli o szansach i wyzwaniach stojących przed marketerami planującymi działania w świecie gamingu i esportu. Grupa Brand Safety podkreślała coraz większe znaczenie bezpieczeństwa marki w komunikacji, a grupa Content Marketing skupiała się na trendach w obszarze marketingu treści. O zautomatyzowanym procesie sprzedaży i zakupu powierzchni mówiła grupa Programmatic.

Więcej informacji na temat 12. edycji Forum IAB znajduje się na stronie https://forumiab.pl/.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!