Pierwsze miesiące tego roku pokazały, że budowa sieci komórkowych 5G przeszła wreszcie z fazy prezentacji w PowerPoincie do etapu realizacji. Decyzje operatorów o uruchomieniu inwestycji uzmysłowiły jednak wielu z nich, że nadal nie wiedzą, jakimi usługami zachęcić potencjalnych klientów do wypełnienia sieci 5G ruchem.
Faza prezentacji trwała kilka lat. Niemal w każdej z nich przedstawiano oczekiwania dotyczące parametrów technicznych nowej technologii. Mowa była o bardzo wysokich, idących w Gb/s, prędkościach przesyłu danych, o nader niewielkich, wielokrotnie niższych niż w sieciach LTE, opóźnieniach, a także o tym, że 5G będą dostępne wszędzie i można je będzie wykorzystywać do nowych usług. Zbudowanie zainteresowania było jednym z kluczowych zadań działów marketingu i PR producentów sprzętu telekomunikacyjnego. Inwestycje operatorów w sieci 5G pozwolą im bowiem przerwać trwający od kilku lat spadek przychodów i zysków związany z zakończeniem wielkich wydatków na LTE.
Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.