Zarobić na mundialu

Wielkie emocje – duże korzyści

Fot. East News

Dobrze poprowadzona kampania związana ze sponsoringiem sportu może przynieść mnóstwo korzyści – od wykreowania pożądanego wizerunku, poprzez tańsze dotarcie do klientów niż w przypadku tradycyjnej reklamy, po wzrost sprzedaży. Jak w przypadku każdej inwestycji, nie wolno jednak zapominać o minimalizacji ryzyka. 

W2017 r. wydatki polskich przedsiębiorstw na zakup  praw sponsoringowych były o 4,6 proc. większe niż rok wcześniej i sięgnęły 870,7 mln zł – czytamy w raporcie  „Rynek sponsoringu sportowego 2018”. Dlaczego firmy decydują się na tego typu działania? Oczywiście dlatego, że im się to opłaca. Ale każdy kij ma dwa końce i w marketingu sportowym trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność. 

Spójne wizerunki i szum

Sport wyzwala silne emocje, dlatego tak bardzo przyciąga uwagę. Z tego względu marketing sportowy jest dla firm niezwykle atrakcyjnym narzędziem budowania wizerunku. Przede wszystkim – poprzez skojarzenie danej marki z konkretną dyscypliną, zawodnikiem czy imprezą sportową. Istotne są tu ich cechy w oczach odbiorców, a przez „podpięcie się” pod nie można je przenieść na sponsora. 

Do tego dochodzi pozytywna otoczka „mecenatu”. Sport potrzebuje przecież prywatnego kapitału, aby być na profesjonalnym poziomie, a dzięki dobrze inwestującym sponsorom możemy oglądać jego gwiazdy w akcji. – Nie wystarczy jednak wybrać sobie pierwszą lepszą dyscyplinę, klub czy zawodnika, wesprzeć go i czekać z założonymi rękami na korzyści. Dla tych, którzy tak robią, jest to najczęściej pierwsza i ostatnia styczność ze sponsoringiem – mówi Kasper Orkisz, dyrektor zarządzający w VMG PR, ekspert od marketingu sportowego. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty