Inwestycje

Globalna promocja polskich start-upów teleinformatycznych

LILIANNA SOKOLOWSKA/EAST NEWS

Na Wystawie Światowej EXPO 2015 w Mediolanie trwa Tydzień Polskiej Branży ICT, organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwem Gospodarki.

Do reprezentacji Polski w czasie Tygodnia zostały zaproszone firmy Digital Core Design, Game Technologies, Infinity HQ, InPho Tech, MGGP Aero, Sportovia, OMNI3D i OORT Europe.

Zgodnie z przewidywaniami Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji w 2020 roku sektor ICT w Polsce, dzięki zaangażowaniu między innymi środków unijnych, może odpowiadać nawet za 15% polskiego PKB. Tydzień Polskiej Branży ICT podczas EXPO 2015 przybliża ten cel, stwarzając polskim innowacyjnym firmom możliwość prezentacji przed międzynarodową publicznością. Założeniem Tygodnia Polskiej Branży ICT na EXPO 2015 w Mediolanie jest pokazanie najciekawszych innowacji z Polski w przystępny sposób. Ekspozycja w Pawilonie Polski prezentuje najciekawsze inteligentne technologie, tak aby goście pawilonu sami mogli przekonać się, jak owe technologie działają.

Firmy, które reprezentują Polskę na Tygodniu Polskiej Branży ICT, zostały wyłonione w konkursie organizowanym przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.  Kluczowym kryterium była innowacyjność zgłoszonych projektów na rynku polskim i międzynarodowym oraz zgodność projektu z tematyką Tygodnia Polskiej Branży ICT. W wyniku postępowania konkursowego wyłoniono ośmiu laureatów. Każda z firm udowadnia, że Polska jest zdolna konkurować w gospodarce opartej na wiedzy.

Ekspozycji towarzyszyła konferencja z udziałem start-upów, firm poszukujących partnerów biznesowych w Polsce oraz przedstawicieli włoskich funduszy VC, która odbyła się 13 października.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty