CSR

Biznes inspirował do współpracy podczas 7. Targów CSR

Nowi partnerzy FOB. Fot. Materiały prasowe

Szeroko pojęta współpraca biznesu z otoczeniem była tematem przewodnim 7. Targów CSR, które odbyły się na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Kluczowymi punktami programu były: ogłoszenie raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”, panel na temat roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju oraz rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack.

12 kwietnia w Warszawie odbyło się po raz siódmy największe w Polsce wydarzenie poświęcone społecznej odpowiedzialności biznesu – Targi CSR, organizowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Swoje projekty, inicjatywy, usługi i produkty zaprezentowało 77 wystawców. Obok firm znalazły się organizacje pozarządowe, spółdzielnie socjalne, media, a także jednostka organizacyjna samorządu województwa i uniwersytet. W wydarzeniu udział wzięło około 2500 zwiedzających.

Uczestnicy 7. Targów CSR mogli skorzystać z przygotowanych przez wystawców atrakcji. I tak na przykład firma Siemens zorganizowała na stoisku business mixer o efektywności energetycznej budynków. Ergo Hestia zaprezentowała i umożliwiła wypróbowanie najnowocześniejszego urządzenia do reedukacji chodu – egzoszkieletu, który na co dzień wykorzystywany jest w terapii ofiar wypadków. Do sklepu w pełni odpowiedzialnego społecznie zaprosiło Jeronimo Martins Polska, a Polpharma umożliwiła zwiedzającym przeprowadzenie badań spirometrycznych, ułatwiających rozpoznanie chorób układu oddechowego.

W gronie wystawców znalazła się także Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP), która wspólnie z dwunastoma firmami stowarzyszonymi już po raz trzeci utworzyła pawilon francuski. „Z każdą edycją targów zajmujemy więcej przestrzeni i jest z nami więcej firm. To wyraźny sygnał, że członkowie Izby podejmują coraz więcej aktywności w obszarze CSR i chcą się nimi dzielić z innymi” – mówi Mariusz Kielich, kierownik ds. komunikacji i PR we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej. 

7. Targom CSR towarzyszyła bogata merytorycznie część konferencyjna. Łącznie odbyło się 15 paneli dyskusyjnych i warsztatów. W panelu głównym dyskutowano o roli biznesu w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. – Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ wyznaczyły kierunek działania państw i biznesu, szczególnie biznesu społecznie odpowiedzialnego. Jego zaangażowanie w realizację ambitnych planów może dobrze służyć samym firmom oraz ich otoczeniu, tego oczekują coraz częściej ich pracownicy i klienci. Zrównoważony rozwój wymaga współpracy, tworzenia szerokich koalicji i partnerstw. 7. Targi CSR miały przypomnieć o znaczeniu współpracy w budowaniu lepszego świata, a także zainspirować do wspólnego działania, szukania porozumień i innowacji – zapewnia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizatora 7. Targów CSR.

Jednym z głównych punktów programu targów była publikacja szesnastej już edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki”. Ukazała się w nim rekordowa liczba działań CSR, zgłoszonych przez 177 firm. Po raz pierwszy suma praktyk nowych i długoletnich przekroczyła 1000.

Podczas targów miało także miejsce rozstrzygnięcie pierwszego w Polsce #SustainHack, czyli konkursu Idea Challenge, którego celem było znalezienie rozwiązań dla wyzwań z zakresu zrównoważonego rozwoju postawionych przez Bank BGŻ BNP Paribas i Kompanię Piwowarską. Uczestnicy wydarzenia poznali też najlepsze artykuły 2017 roku dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzone w konkursie „Pióro odpowiedzialności”.

Więcej informacji na stronie: www.odpowiedzialnybiznes.pl/targicsr.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty