Zarządzanie

5 zagrożeń dla wizerunku marki w sieci

Fot. Shutterstock

Sprawdzanie w internecie opinii o produktach czy pracodawcach weszło już wszystkim w krew. Dla wizerunku firm i marek oznacza to wielkie wyzwania i zagrożenia. Szkoda, że firmy tak często je lekceważą. 

75 proc. konsumentów ufa informacjom znalezionym w internecie, a aż 40 proc. twierdzi, że zamieszczone w nim opinie były dla nich decydującym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie – wynika z badań ChannelAdvisor, światowego lidera rozwiązań typu marketplace dla e-commerce. W dodatku, w dobie powszechnego mobilnego dostępu do sieci, obieg informacji i opinii stał się szybszy niż kiedykolwiek. Jeżeli są one dla marki albo firmy nieprzychylne, błyskawicznie uderzają w jej wizerunek, a prędzej czy później – zazwyczaj także w jej biznes. Ludzie przeglądają też dzisiaj różne fora czy rankingi częściej i skrupulatniej niż jeszcze kilka lat temu, przez co bez problemu trafiają na inne, konkurencyjne oferty, za to nieobarczone złym komentarzem. Dlatego tak ważna jest wiedza, jakie są podstawowe zagrożenia dla wizerunku marki w internecie i jak sobie z nimi radzić. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!