Marketing

Rola treści w przekazie reklamowym

Fot. Materiały prasowe

Nie od dziś wiadomo, że treść w przekazie reklamowym pełni funkcję istotną, o ile nie kluczową. Zadaniem reklamodawców jest przygotowanie takiego contentu, który będzie stanowił pewnego rodzaju prowokację. Przekazu, który doprowadzi odbiorców do pewnych reakcji i działań, pozwoli na nawiązanie kontaktu z marką, a w dłuższej perspektywie czasowej przełoży się na zaufanie i lojalność klientów.

O tym, że treść w reklamie odgrywa znaczącą rolę, wie chyba każdy. Już w szkole podstawowej wybory do Samorządu Uczniowskiego wygrywał ten, kto lepiej potrafił się „sprzedać”, czyj plakat potrafił przykuć uwagę odbiorców i przekonać potencjalnych zwolenników do głosowania. Jednak przekaz reklamowy w zależności od prezentowanych treści może wywoływać skrajne uczucia, i pozytywne, i negatywne, co doskonale ukazał Martin McDonagh w tegorocznej kontrowersyjnej produkcji oscarowej „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri”. Samotna matka, która straciła córkę w wyniku morderstwa, wynajmuje trzy ogromne tablice reklamowe, by zmotywować miejscowe władze do podjęcia określonych akcji. Siła prowokacyjnego przekazu umieszczonego na przydrożnych billboardach jest tak wielka, że natychmiast i na zawsze zmieni życie sennego miasteczka. Abstrahując od pozostałych wątków tego filmu, można by stwierdzić, że przedstawiona reklama spełniła swoją funkcję: przykuła uwagę audytorium, została zapamiętana, wywołała reakcję, a co najważniejsze, skłoniła do pewnych działań. Zatem, zadanie – w odniesieniu marketingowym – zostało spełnione.

Jaki content sprawi, że odbiorca będzie kontent? Przede wszystkim, prezentowane treści powinny spełniać trzy warunki: być wartościowe, trafne i spójne dla odbiorcy. Ludzie muszą czuć, że przekaz dostarczył im czegoś cennego, co współgra z ich systemem wartości lub stwarza poczucie, że czegoś się nauczyli. Kiedy treść dopasowana jest do oczekiwań i zainteresowań konsumentów, odbierają reklamodawcę jako eksperta, którego można obdarzyć zaufaniem. Umiejętność rozpoznania i analiza potrzeb grupy docelowej to zindywidualizowane podejście do klienta, a więc i trafniejsze dotarcie do wybranego audytorium, co potwierdza agencja reklamowa BE Media. Wysoce dopasowana forma przekazu sprawi, że odbiorcy będą reagować na content, a to warunek podstawowy udanej kampanii. Zatem inny przekaz kierowany będzie do grupy składającej się z osób młodych w trakcie edukacji, jak w przypadku sieci reklamowej TV Student, inny do grona o większej rozpiętości wieku, wykształcenia i pozycji społecznej, na przykład w placówkach LUX MED, Medicover czy środkach komunikacji miejskiej, a jeszcze inny w wysokiej klasy biurowcach. Prezentowane treści muszą przynosić korzyści jasno określonym odbiorcom. Kiedy reklamodawca potrafi określić wymagania, a nawet problemy i bolączki potencjalnych klientów, wie jakiego rodzaju treści reklamowe rozpowszechniać, a co za tym idzie dopasować produkt i usługę do ich życia.

Odbiorcy oczekują dobrej treści, dzięki której mogą podejmować dobrą decyzję. Treści są niezbędne do wspierania relacji między marką a konsumentem. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w 2012 roku przez Roper Public Affairs, 70% respondentów dzięki odpowiednim treściom czuje się bardziej związana z marką, a dla 60% z nich treści są pomocne w podejmowaniu decyzji zakupowych. Co więcej, badania satysfakcji konsumenckiej wykonane w 2016 roku przez instytut MarketingSherpa wykazały, że reklama outdoor cieszy się zaufaniem 69% ankietowanych, pozostawiając w tyle reklamy w wyszukiwarkach typu Google, Yahoo, reklamy na portalach społecznościowych, w telefonach komórkowych czy w podcastach.

Warunkiem powodzenia reklamy outdoor jest transparentny, autentyczny i oryginalny przekaz, który pomaga, inspiruje i bawi.

Reklamodawcy doskonale zdają sobie sprawę ze znaczenia treści w przekazie reklamowym. Odpowiednio dobrany content to angażowanie i pozyskiwanie klientów, a także budowanie świadomości marki.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty