Social media

Zgrana kampania w niezgranych mediach

Fot. Shutterstock

Kampanii promocyjnych  przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?

Użytkownik może korzystać z różnych serwisów społecznościowych, ale my, jeśli chcemy przeprowadzić w nich wszystkich wspólną, skierowaną do niego kampanię marketingową, nie jesteśmy w stanie skorzystać z przygotowanych w jednym standardzie narzędzi i zaplanować działań w zintegrowanym cyfrowym świecie. Weźmy Twittera, Facebooka i LinkedIn. Każdy z tych serwisów jest osobnym bytem, działającym na podstawie właściwych tylko dla siebie algorytmów, inaczej gromadzi dane, wykorzystuje odrębne narzędzia marketingowe i niczego nie udostępnia pozostałym. W praktyce zatem, chcąc prowadzić działania marketingowe w tych trzech serwisach, musimy poświęcać bardzo dużo czasu na tworzenie i publikowanie treści, a później na ocenianie efektywności podjętych działań. 

Co więcej, serwisy te często mogą sugerować, że dana kampania promocyjna jest skuteczna, np. z ich wskaźników będzie wynikać, iż taka a taka treść cieszy się silnym zaangażowaniem odbiorców (dużo polubień, udostępnień, komentarzy), podczas gdy w rzeczywistości nie prowadzi to do zauważalnej sprzedaży. W jaki sposób zatem oceniać efektywność naszych działań?

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 12/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!