Social media

Zgrana kampania w niezgranych mediach

Fot. Shutterstock

Kampanii promocyjnych  przeprowadzanych w różnych mediach społecznościowych nie da się ze sobą w pełni zintegrować – każdy duży serwis to „odrębny ogród”, otoczony wysokim murem. Jak więc prowadzić, naprawdę efektywnie, kampanię w więcej niż jednym serwisie, a zwłaszcza – jak oceniać jej rezultaty?

Użytkownik może korzystać z różnych serwisów społecznościowych, ale my, jeśli chcemy przeprowadzić w nich wszystkich wspólną, skierowaną do niego kampanię marketingową, nie jesteśmy w stanie skorzystać z przygotowanych w jednym standardzie narzędzi i zaplanować działań w zintegrowanym cyfrowym świecie. Weźmy Twittera, Facebooka i LinkedIn. Każdy z tych serwisów jest osobnym bytem, działającym na podstawie właściwych tylko dla siebie algorytmów, inaczej gromadzi dane, wykorzystuje odrębne narzędzia marketingowe i niczego nie udostępnia pozostałym. W praktyce zatem, chcąc prowadzić działania marketingowe w tych trzech serwisach, musimy poświęcać bardzo dużo czasu na tworzenie i publikowanie treści, a później na ocenianie efektywności podjętych działań. 

Co więcej, serwisy te często mogą sugerować, że dana kampania promocyjna jest skuteczna, np. z ich wskaźników będzie wynikać, iż taka a taka treść cieszy się silnym zaangażowaniem odbiorców (dużo polubień, udostępnień, komentarzy), podczas gdy w rzeczywistości nie prowadzi to do zauważalnej sprzedaży. W jaki sposób zatem oceniać efektywność naszych działań?

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty