Marketing

Integracja multi w omni

Fot. Shutterstock

Celem strategii omnichannel jest wyprzedzenie potrzeb klientów i potraktowanie ich drogi zakupowej całościowo – tak Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w Decathlon Polska, mówi o nowym podejściu do konsumentów, dla których kontakt z daną marką w sklepie stacjonarnym czy internetowym, za pośrednictwem reklamy w telewizji czy wyszukiwarki w smartfonie, to dzisiaj często jedno i to samo. 

Już w 2014 r. aż 85 proc. konsumentów oczekiwało jednolitych doświadczeń zakupowych w ramach danej marki, ale z wykorzystaniem przy tym wielu kanałów sprzedaży – pokazało to ówczesne badanie IBM. 86 proc. chciało też używać nowych technologii podczas zakupów, a 50 proc.  – różnorodnych urządzeń. 

W rezultacie firmy muszą dostosować się dziś „nie tylko przez ofertę sprzedaży w internecie, ale także poprzez budowanie spójnej strategii sprzedażowej dla każdego kanału kontaktu z klientami”, konkluduje Justyna Skorupska, Head of Business Consulting w firmie e-point i wiceprzewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, w swojej książce „E-commerce. Strategia. Zarządzanie. Finanse”. 

Klient pępkiem świata

Sposobem na to ma być wynalazek ostatnich lat, czyli strategia omnichannel. Wynika ona z nowego podejścia do klienta, który znajduje się w samym centrum zdarzeń i uwagi. Więcej – jest pępkiem świata danej marki. To on decyduje, kiedy chce się z nią kontaktować oraz nie tylko kiedy, lecz także jak kupować produkty czy usługi, jak płacić, jak odebrać to, co nabył. – Strategia omnichannel polega więc na podejmowaniu rozmaitych przedsięwzięć umożliwiających mu interakcję z konkretnym brandem w różnych kanałach sprzedaży, przy czym muszą one zapewniać spójność, czyli zbliżony poziom związanych z nim doświadczeń zakupowych – podkreśla Piotr Kreft, lider programu omnichannel w The Heart Warsaw. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty