Zarządzanie

Gdy goni nas czas

Fot. Shutterstock

Jeśli pracownicy nie wyrabiają się z terminami, może to się skończyć dla firmy dużymi problemami, łącznie z utratą klientów czy pozycji na rynku. Jednocześnie szefowie często nie wiedzą, jak sprawić, by terminy nie rozchodziły się w szwach. Skłonni są ostro pouczać, karać swoich ludzi – ale nie tędy droga. 

Główną przyczyną niedotrzymywania terminów przez pracowników są problemy z komunikacją – zauważa Anna Sarnacka-Smith, ekspertka HR z firmy Effectiveness i zarazem autorka książki „Everest lidera” recenzowanej przez nas w tym wydaniu „My Company Polska”. Skąd zaś biorą się takie problemy? Wynikają z naturalnego zjawiska, o którym zapomina wielu szefów: ludzie są różni. – Każdy człowiek ma własną osobowość, wrażliwość i motywacje. To samo dotyczy terminowości w pracy. Jednemu wystarczy wyznaczenie terminu, a innemu należy na przykład wytłumaczyć, dlaczego jego dotrzymanie ma takie znaczenie – mówi Sarnacka-Smith, która sama jest szefową i wspomina, że w jej karierze bardzo ważny był moment, gdy w pełni zdała sobie sprawę, na jak wiele sposobów ludzie patrzą na świat – nawet gdy chodzi o najprostsze zadania. 

Cztery typy pracowników

Dlatego najlepiej jest poznać charakter każdego swojego pracownika. Ale jeśli ktoś nie jest dobrym psychologiem, może mieć problem z trafnym określeniem tego, czym kierują się konkretne osoby, zwłaszcza jeśli jest ich w zespole kilkadziesiąt albo więcej. Z pomocą przychodzą rozmaite teoretyczne modele zachowania, które, przynajmniej do pewnego stopnia, pozwalają sprawdzić to co najistotniejsze i dobrać sposoby komunikowania się czy w ogóle zarządzania. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

MyCompany Polska 11/2018
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!