Social media

Kamera, akcja, sprzedaż!

Fot. Shutterstock

YouTube to królestwo wideo i przeróżne promocyjne możliwości. A jak pokazały badania agencji Tubular Insights, aż 96 proc. użytkowników tego tłumnie odwiedzanego serwisu uważa wyświetlane w nim filmy za pomocne przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

YouTube to obecnie druga największa wyszukiwarka treści na świecie (po Google). Ma ponad 1 mld aktywnych użytkowników (prawie jedna trzecia wszystkich internautów). Serwis ten codziennie odwiedza ponad 30 mln ludzi, wyświetlających łącznie ok. 1 mld godz. wideo. W samych tylko Stanach Zjednoczonych YouTube dociera do większej liczby osób w wieku 18–49 lat niż wszystkie sieci telewizji kablowej razem wzięte, przy czym połowa wyświetleń odbywa się na urządzeniach mobilnych (głównie smartfonach).

Wiele osób utrzymuje się ze swoich kanałów prowadzonych na YouTube i niejeden zarabia na tym bardzo duże pieniądze. Amerykański „Forbes” wyliczył, że od czerwca 2016 r. do czerwca 2017 r. najpopularniejsza dziesiątka youtuberów na świecie zarobiła łącznie ponad 127 mln dol., czyli o 80 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe były przychody popularyzatorów gier, a zwłaszcza Daniela Middletona z Anglii, który jako DanTDM prowadzi kanał poświęcony popularnej grze Minecraft. Ma przeszło 17 mln subskrybentów i zarobił ok. 16,5 mln dol.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!