Transport dla biznesu

Latanie na żądanie

Fot. Materiały prasowe

Prowadzenie biznesu wymaga nieraz błyskawicznych podróży, których nie zapewnią transport lądowy czy rejsowe loty. Z odsieczą przychodzą prywatne loty biznesowe, dzięki którym można być elastycznym i zaoszczędzić czas, łączą się też z prestiżem.

Eksperci obliczają, że zakup własnego samolotu do lotów biznesowych jest opłacalny, jeśli podróżujemy nim co najmniej 350–400 godz. rocznie. W innym przypadku, chcąc poruszać się elastycznie i szybko drogą powietrzną, warto, najlepiej w porozumieniu z innymi przedsiębiorcami, wziąć samolot lub helikopter w leasing albo je wyczarterować.

Helikopterem do fabryki

Jeżeli zdecydowalibyśmy się jednak na zakup nowej maszyny, jej koszt, w zależności od wielkości i standardu wykończenia, wahałby się w przedziale od kilkuset tysięcy (niższa półka) do kilku milionów złotych. I tak, np. za helikopter z segmentu premium, jakim jest Airbus H130 (dla sześciu pasażerów), w jego wersji podstawowej, trzeba zapłacić 2,5 mln euro. – Krajowa sprzedaż kształtuje się tu na poziomie kilku sztuk rocznie, jednak klienci stają się coraz bardziej wybredni. Zamawiają wersje o podwyższonym standardzie, z VIP-owską kabiną, z dodatkowym wyposażeniem do nawigacji i klimatyzacją – mówi Paweł Chmielewski, menedżer ds. sprzedaży w warszawskiej spółce Heli Invest, która jest dystrybutorem i autoryzowanym centrum serwisowym Airbus Helicopters w Polsce.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!