Transport dla biznesu

Latanie na żądanie

Fot. Materiały prasowe

Prowadzenie biznesu wymaga nieraz błyskawicznych podróży, których nie zapewnią transport lądowy czy rejsowe loty. Z odsieczą przychodzą prywatne loty biznesowe, dzięki którym można być elastycznym i zaoszczędzić czas, łączą się też z prestiżem.

Eksperci obliczają, że zakup własnego samolotu do lotów biznesowych jest opłacalny, jeśli podróżujemy nim co najmniej 350–400 godz. rocznie. W innym przypadku, chcąc poruszać się elastycznie i szybko drogą powietrzną, warto, najlepiej w porozumieniu z innymi przedsiębiorcami, wziąć samolot lub helikopter w leasing albo je wyczarterować.

Helikopterem do fabryki

Jeżeli zdecydowalibyśmy się jednak na zakup nowej maszyny, jej koszt, w zależności od wielkości i standardu wykończenia, wahałby się w przedziale od kilkuset tysięcy (niższa półka) do kilku milionów złotych. I tak, np. za helikopter z segmentu premium, jakim jest Airbus H130 (dla sześciu pasażerów), w jego wersji podstawowej, trzeba zapłacić 2,5 mln euro. – Krajowa sprzedaż kształtuje się tu na poziomie kilku sztuk rocznie, jednak klienci stają się coraz bardziej wybredni. Zamawiają wersje o podwyższonym standardzie, z VIP-owską kabiną, z dodatkowym wyposażeniem do nawigacji i klimatyzacją – mówi Paweł Chmielewski, menedżer ds. sprzedaży w warszawskiej spółce Heli Invest, która jest dystrybutorem i autoryzowanym centrum serwisowym Airbus Helicopters w Polsce.

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty