Nowe Technologie

Polskie firmy nie wykorzystują możliwości zbiorów danych

Fot. Shutterstock

Tylko 6 proc. firm z Polski analizuje duże zbiory informacji – wnika z badań Komisji Europejskiej. W UE gorzej jest pod tym względem tylko na Cyprze.

Ale słabe wykorzystywanie danych pochodzących np. z mediów społecznościowych to pięta achillesowa nie tylko naszej gospodarki. W całej Unii analizuje je średnio ledwie 10 proc. przedsiębiorstw. Mimo to rynek Big Data stale rośnie. W 2020 r. jego wartość na całym świecie przekroczy 210 mld dol. Teraz wart jest ok. 151 mld dol.

Najmniej z potencjału Big Data czerpią najmniejsze podmioty gospodarcze: w Polsce tylko 5 proc. małych przedsiębiorców, 8 proc. średnich i 18 proc. dużych. Jeśli chodzi o zakres analizowanych danych, firmy najczęściej korzystają z informacji geolokalizacyjnych z urządzeń przenośnych oraz z danych generowanych w mediach społecznościowych.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty