Wydarzenia

IAB MIXX Awards – najlepsze kampanie marketingowe 2017

Laureaci IAB MIXX Awards – to oni najbardziej liczą się dziś w „digitalu”. Fot. Materiały prasowe

Przyznano nagrody IAB MIXX Awards dla twórców najlepszych kampanii marketingowych, które wykorzystują przynajmniej jeden kanał cyfrowy. Konkurs, ze względu na kompleksową ocenę zgłoszonych projektów, uważany jest za jeden z najważniejszych wyznaczników rozwoju branży.

Kampanie są oceniane pod kątem zarówno strategii, realizacji, kreacji, jak i wyniku, a jury nie ogranicza się tylko do internetu, lecz analizuje całość działań, w każdym kanale, w którym były prowadzone.

Rozdanie laurów jak zwykle poprzedziła konferencja, podczas której zaprezentowano najciekawsze i najbardziej inspirujące kampanie, z których większość to te, które uzyskały nominacje do nagród w tegorocznej edycji konkursu. Wydarzenie to przyciągnęło licznych przedstawicieli agencji i specjalistów od marketingu śledzących rynkowe trendy i pragnących przyjrzeć się konkretnym rozwiązaniom.

– Bardzo nas cieszy rosnąca liczba zgłoszeń do konkursu od mniejszych agencji, które bez zbędnych kompleksów stają w szranki z największymi graczami na rynku. Od dłuższego czasu staramy się tak pokierować rozwojem konkursu, aby dominujące znaczenie miały dobry pomysł, strategia, efekt czy odwaga. Budżet nie powinien przesłaniać tych elementów – zauważył Robert Wielgo, CMO i członek zarządu IAB Polska.

Generalnie, zdaniem jurorów w większości kategorii konkursu widać było w tym roku dalszy rozwój i zgłoszono ciekawe projekty. Chociaż niektóre kategorie (a zwłaszcza „innovations”) wypadły niestety słabiej w stosunku do bardzo już ambitnych oczekiwań, pokazując, że nasi twórcy muszą się jeszcze trochę nauczyć od swych zachodnich kolegów. Przeważały jednak przykłady bardzo pozytywne, a wśród nich oczywiście te kampanie, które zdobyły najwięcej nagród, czyli: „Świadomy sen”, „Launch Showmax w Polsce”, „The Missed Spacefilight”, „Niezawodnie do celu z iTaxi” czy „Legendy Polskie Allegro”. Zwłaszcza ta ostatnia już nie tylko w Polsce wyznacza standardy, jak można pokazywać odbiorcom marketingowe treści.

Podczas IAB MIXX Awards przyznano także nagrody specjalne za dokonania. Agencją Roku została VML, Marketerem Roku – iTaxi, a Piotr Ejdys, prezes Gemius SA, otrzymał tytuł Człowiek Roku.

Relację z gali opublikujemy w najbliższym wydaniu magazynu. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie: www.mixx-awards.pl.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single