Social media

W świecie profesjonalistów

Shutterstock

LinkedIn to doskonałe miejsce do pozyskiwania tzw. leadów B2B, a także prowadzenia spersonalizowanego marketingu, a osoby, z którymi się kontaktujemy, często podejmują w firmach decyzje dotyczące zakupów, szkoleń czy współpracowników, albo mają na nie wpływ. 

Chociaż LinkedIn to jeden z największych serwisów społecznościowych, wielu ludziom wciąż się kojarzy głównie z miejscem, gdzie można stworzyć swój zawodowy profil czy zamieścić elektroniczne CV, które przyciągnie rekruterów. Faktycznie, to nadal jest dobre medium do szukania pracy i pracowników, ale stało się ono także świetnym narzędziem do uprawiania marketingu. Chodzi zwłaszcza o pozyskiwanie klientów czy partnerów biznesowych, budowanie swej profesjonalnej marki czy sieci zawodowych kontaktów. Na całym świecie LinkedIn ma ponad 500 mln dość szczególnych użytkowników (głównie są to przedsiębiorcy, menedżerowie i profesjonaliści), z czego w Polsce jest ich ok. 2,2 mln (dane z lipca). Oto, do czego konkretnie ten serwis może nam się przydać i jakie działania mogą przynieść najlepsze efekty. 

Maszynka do leadów

Jak wynika z badań Emarketera, 67 proc. firm, które adresują swą ofertę do biznesu, wydaje w serwisach społecznościowych pieniądze na marketing po to, żeby pozyskiwać leady. Chodzi o dane kontaktowe i wstępne zainteresowanie osób, które reprezentują ich potencjalnych klientów. Jednocześnie aż 60 proc. zapytanych przyznaje, że pod tym względem najlepsze efekty dają właśnie działania prowadzone na LinkedIn, który zresztą zapewnia narzędzia przygotowane z myślą o leadach. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single