Strategie

Polacy w Kosmosie 4.0

Materiały prasowe

Oto trzy polskie firmy, które widzą swoją szansę w dwóch najważniejszych trendach rozwoju branży kosmicznej: w misjach badawczych i w tym, że związane z nią nowatorskie technologie rozpowszechniają się w całej gospodarce. 

Jeszcze w 2012 r. nasz przemysł kosmiczny był właściwie w powijakach. Istnieli co prawda dostawcy produktów dla misji pozaziemskich czy twórców satelitów, lecz niewiele było firm, które specjalizowałyby się wyłącznie w tej dziedzinie. Jednak w ciągu ostatnich pięciu lat, zwłaszcza po dołączeniu Polski do Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), rodzima branża okrzepła i zaczęła nawet rozwijać niektóre obszary. 

Pod rękę z badaczami

Firma Astronika z Warszawy stawia na eksplorację kosmosu, którą traktuje się dziś jako dziedzinę potencjalnie niezwykle dochodową i rozwojową. Dlatego polska spółka zamierza w najbliższych latach skupić się głównie na produkcji tzw. mechanizmów kosmicznych wykorzystywanych w urządzeniach, które biorą udział w misjach badawczych (jednocześnie nastawia się też na ofertę dla szerokiego rynku). – Robimy produkty dostosowane specjalnie do konkretnych misji, do potrzeb badawczych i ściśle określonych warunków – mówi Damian Szczerbaty, doradca zarządu Astroniki założonej w 2013 r. przez grupę inżynierów z cennym doświadczeniem w projektowaniu urządzeń planetarnych i satelitarnych. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single