Handel

Dobry rok dla e-handlu

SHUTTERSTOCK

Według „E-commerce w Polsce 2017”, wspólnego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i instytutu badawczego Gemius, przybywa u nas klientów sklepów online: w 2017 r. zakupy w sieci robiło 55 proc. rodzimych internautów, a rok wcześniej – 50 proc.

Najczęstszym powodem kupowania w sieci jest całodobowa dostępność e-sklepów (aż 82 proc. odpowiedzi). 41 proc. badanych skłania do tego mało skomplikowana procedura zakupów w internecie, a 33 proc. pogląd, że są one tańszą alternatywą dla zakupów tradycyjnych. Rośnie też zaufanie internautów, że zakupy online są bezpieczne. W 2016 r. 43 proc. ankietowanych uważało, że są one ryzykowne, a w 2017 r. odsetek ten spadł do 38 proc.

Ta zmiana postaw znajduje odzwierciedlenie w obrotach branży e-commerce. Dziś wartość tego rynku w Polsce według różnych źródeł szacowana jest na 36–40 mld zł i nikt nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć – komentuje Marek Molicki, ekspert Gemiusa.

Na razie handel internetowy stanowi zaledwie 4–5 proc. całości sprzedaży detalicznej w Polsce, podczas gdy w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy krajach skandynawskich jest to już kilkanaście procent.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty