Social media

Jeśli kobiety, to Instagram

Shutterstock

Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się swoimi emocjami i uwielbia oglądać zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się lifestyle’owy Instagram. Dla wielu firm i marek jest to wymarzony serwis, ale też spore wyzwanie, bo tu trzeba stale trzymać fason. 

Na świecie Instagram ma ponad 700 mln użytkowników, z czego 400 mln korzysta z niego każdego dnia. Jak podają jego twórcy, w marcu promował się na nim już ponad milion reklamodawców. W Polsce również jest to miejsce chętnie odwiedzane przez internautów, choć warto podkreślić, że korzysta z niego znacznie częściej płeć piękna. – Ponad 70 proc. użytkowników Instagrama to osoby, które nie ukończyły 35 lat. A 65 proc. to kobiety – mówi Błażej Dróżdż, dyrektor ds. social mediów w agencji Prosty Marketing. 

Badania Gemius/PBI z sierpnia potwierdzają te słowa – z Instagrama korzystało wówczas 3 mln internautów, z czego mężczyźni stanowili tylko ok. 900 tys. W skali miesiąca kobiet bywało na nim nawet 10 razy więcej, np. 18, 20 i 30 sierpnia. I zaledwie 5 proc. wszystkich użytkowników miało co najmniej 45 lat. 

Dlaczego Instagram to głównie damska społecznościówka? Jak tłumaczy Marta Wiercińska, ekspertka Gemiusa, dominuje na nim tematyka lifestyle’owa, a ta, bez względu na rodzaj medium, zwykle dużo bardziej przyciąga kobiety. – Płeć piękna znacznie chętniej dzieli się także swoimi emocjami i uwielbia oglądać piękne zdjęcia. Właśnie w te potrzeby wpisuje się aplikacja Instagram – dodaje Wiercińska. Również jeśli chodzi o popularność profili w tym serwisie – królują kobiety. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single