Finanse

Elektromobilna miejska rewolucja

Materiały prasowe

Konsorcjum składające się z Solaris Bus & Coach oraz BZ WBK Leasing dostarczy dla Warszawy i sfinansuje 10 elektrycznych autobusów miejskich Urbino 12 electric.

Wyruszą one w trasy na początku 2018 r. Łączna kwota ich finansowania, w formie leasingu finansowego, opiewa na ponad 30 mln zł. – Nasza spółka jest bardzo zainteresowana finansowaniem zaawansowanych technologii, szczególnie tych, które służą poprawie jakości środowiska – mówi Tomasz Jąder, wiceprezes BZ WBK Leasing, którego firma chce mieć istotny udział w finansowaniu pojazdów z napędem elektrycznym w Polsce.

Będzie to już druga dostawa elektrobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w stolicy. Pierwsze 10 pojazdów tego typu zamówiły one w listopadzie 2014 r. MZA zapowiadają, że do 2020 r. w Warszawie będzie ich już 130.

Pod koniec 2016 r. elektrobusy stanowiły zaledwie 0,3 proc. autobusów obsługujących komunikację zbiorową w Polsce. Było ich w sumie 31 w Warszawie, Krakowie, Inowrocławiu, Jaworznie i Lublinie. Zgodnie z planami samorządów i prognozami rządowymi za pięć lat po ulicach polskich miast i gmin ma ich już jeździć ok. 1000 (780 w 2020 r.). Te ambitne plany potwierdzają prognozy z raportu IDTechEX Research of Cambridge z 2016 r., według których w ciągu 10 lat rynek elektrobusów w Europie zwiększy się 5-krotnie, przy 20-procentowym rocznym wskaźniku wzrostu sprzedaży.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty