Social media

Facebook jak róg obfitości

Shutterstock

W biznesie nie ma czegoś takiego, jak „łatwe pieniądze”, ale jest za to „pewny pieniądz”. Facebook pomaga niedrogo zarządzać marką czy zwiększać sprzedaż i zarabiać  – trzeba tylko umiejętnie wykorzystać jego możliwości i dostępne narzędzia. 

Zdanych finansowych Facebooka wynika, że tylko w I kwartale tego roku firmy przeznaczyły łącznie ponad 9 mld dol. na wyświetlane w nim reklamy. W stosunku do podobnego okresu rok wcześniej był to 47-procentowy skok. Dlaczego tylu reklamodawców korzysta z Facebooka? Przede wszystkim – jest to największy i najbardziej zróżnicowany serwis społecznościowy, czyli możemy liczyć na gigantyczny zasięg. Na świecie ma już ponad 2 mld użytkowników, a w Polsce – 21,6 mln na 26,5 mln internautów ogółem (dane Gemius/PBI za lipiec 2017). Jeśli więc szukamy klientów przez internet, jest duża szansa, że większość z nich znajduje się na Facebooku, bez względu na to, jakie oferujemy usługi lub produkty. 

Co więcej, serwis ten w sensie technologicznym i wizerunkowym nadaje się dla wszelkiego rodzaju marek, można zamieszczać w nim filmy, transmisje na żywo, dyskutować w czasie realnym z użytkownikami itd. Wreszcie, wiele działań marketingowych zrealizujemy tu za darmo lub za stosunkowo niewielką opłatą. 

W efekcie warto na Facebooku budować relacje swojej marki z jej odbiorcami czy jej image, jak i prowadzić przeróżne działania sprzedażowe, a także poznawać potrzeby i zainteresowania swych klientów. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single