Zarządzanie

Czy ten pomysł może chwycić

Shutterstock

Żeby pomysł na biznes miał szansę na rynku, musi wytrzymać zderzenie z rzeczywistością, jaką jest popyt na dany produkt czy usługę. Potrzebni są klienci skłonni za to zapłacić. Podpowiadamy, jak sprawdzić, czy się znajdą. 

Doświadczeni przedsiębiorcy radzą, by nawet najwspanialszy pomysł na biznes zawsze najpierw sprawdzać pod kątem jego rynkowych szans. Nie chodzi tylko o to, że może nas to uchronić przed stratą czasu i pieniędzy, oraz przed stresem związanym z budowaniem czegoś, co nie działa. Nieraz możemy po prostu zmodyfikować dzięki temu nasz koncept, aby odpowiadał na realne zapotrzebowanie. 

Od czego zacząć? Po pierwsze, rozejrzyjmy się, a po drugie – przetestujmy swój pomysł. Żeby to wszystko zrobić, trzeba go jednak pokazać, bo tu liczy się to, co powiedzą inni. Tymczasem wielu obawia się, że gdy ujawnią swój pomysł, ktoś im go ukradnie. Zupełnie niesłusznie. Jak zauważa Pat Flynn, autor bardzo pożytecznej książki „Will it Fly?” („Czy pofrunie?”) o testowaniu biznesowych konceptów, to my musimy być silnie zaangażowani i mieć wiedzę, jak zrealizować to, na co wpadliśmy. „Większość ludzi nigdy nie realizuje swoich pomysłów, więc tym bardziej nie wezmą twojego” – uspokaja Flynn i radzi, by rozmawiać o tym, co wymyśliliśmy, z jak największą liczbą ludzi. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!