Zarządzanie

100 pomysłów na biznes cz. 1

Shutterstock

Rozpoczynamy nowy cykl „100 pomysłów na biznes”. W czterech kolejnych wydaniach zaprezentujemy po 25 idei, które można spróbować zamienić w udane przedsięwzięcie. Pięć z nich, te, które szczególnie nam się podobają, oznaczamy jako „nasz wybór” i omawiamy bardziej szczegółowo. Pozostałe 20 – skrótowo. Chcielibyśmy, aby każda z nich stanowiła dla was gotowy koncept, który moglibyście przetestować, albo inspirację, która zaowocuje czymś nowym, własnym. 

1. Świeże pieczywo w abonamencie (nasz wybór)

Polacy jedzą wprawdzie coraz mniej pieczywa, lecz jeśli już po nie sięgają, to chcą, aby było lepszej jakości, świeże, chrupiące i urozmaicone. Odpowiedzią na ten trend mogą być m.in. nowe modele obsługi klienta, a wśród nich – pieczywo na abonament, sprzedawane na dwa sposoby: 

- odbiór w piekarni zamówień złożonych i opłaconych przez internet, np. od 7.00 do 21.00 we wskazane dni;

- „od drzwi do drzwi”: kurier dostarcza owe zamówienia gratis do domu klienta w określonym przedziale czasowym – np. rano. 

Oprócz tego piekarnia nadal mogłaby korzystać z tradycyjnych form dystrybucji poprzez sklepy stacjonarne. 

Dzięki modelowi abonamentowemu spełniałaby potrzeby klienta, co mogłoby zwiększyć jej sprzedaż. A przy tym nie płaciłaby pośrednikom marży handlowej, sięgającej w tej branży 20 proc. W wariancie z dostawą do domu musiałaby się dzielić tym zyskiem z firmą kurierską (5–8 proc. ceny detalicznej), ale mógłby to zrekompensować wzrost sprzedaży, np. w dużym mieście. 

Koszty wejścia do dystrybucji w tym modelu są bardzo niskie, obejmując wydatki na założenie i prowadzenie odpowiedniej strony www  (od 4 do 8 tys. zł plus ok. 450 zł miesięcznie  za obsługę) oraz na ewentualne przeszkolenie  czy zatrudnienie pracowników. 

Uwaga! Aby cena pieczywa nie odbiegała od rynkowej, wszystkie koszty, w tym szczególnie produkcji, muszą być skalkulowane z aptekarską precyzją. 

2. Serwis organizacji wakacji/urlopów szytych na miarę

Mając podstawową wiedzę o świecie, podróżowaniu i umiejętności reasercherskie, można wyszukiwać i organizować naprawdę tanie wycieczki, bez uszczerbku dla jakości wypoczynku. Nasz serwis internetowy oferowałby taką właśnie usługę – na podstawie paru istotnych informacji od klienta przygotowywałby wyjazd od A do Z, dostarczając przy tym nie tylko plan podróży i miejsc noclegowych, ale także poradnik z praktycznymi wskazówkami na temat odwiedzanego regionu. Cena usługi uzależniona by była od wybranego pakietu. Serwis mógłby działać nie tylko w Polsce. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Cztery sposoby na podatki

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single