Motoryzacja

Auto dla menedżera

Fot. Materiały prasowe

Limuzyna, SUV klasy premium, a może samochód z zacięciem  terenowym? Niezależnie od tego, na co postawimy, auto dla kadry  zarządzającej powinno łączyć komfort, bezpieczeństwo i niezawodność.  A do tego być dostępne w ramach rozsądnego finansowania. 

Samochód w firmie często traktujemy jak narzędzie pracy. Musi on przede wszystkim spełniać swoją funkcję – przewozić nas z miejsca na miejsce. Oczekujemy od niego komfortu, bezpieczeństwa, niezawodności oraz rozsądnych kosztów eksploatacji. Entuzjaści motoryzacji do tej listy pragmatycznych cech dodadzą jeszcze szczyptę emocji. To uzasadnia istnienie aut nietuzinkowych, z domieszką sportowego charakteru. 

Samochód może jednak stanowić również naszą wizytówkę, pokazywać, że firma świetnie prosperuje. To dlatego wielu zarządzających firmami decyduje się na zakup eleganckich aut klasy premium. O tym, że to popularne podejście, świadczy fakt, że producenci najbardziej prestiżowych samochodów odnotowują obecnie wzrosty zdecydowanie większe niż twórcy popularnych marek. Świetnie mają się Audi, Mercedes czy BMW, a także starające się podkopać mocną pozycję niemieckiej „wielkiej trójki” tacy producenci, jak Volvo, Jaguar, Alfa Romeo, Lexus czy też Infiniti. 

Ogromnym powodzeniem, również w Polsce, cieszą się także SUV-y, czyli uproszczone imitacje terenówek. Liczba dostępnych modeli z tej kategorii rośnie z roku na rok. Swoje SUV-y mają już w ofercie takie marki, jak Bentley, Jaguar, Maserati i Alfa Romeo, a w niedługim czasie dołączą do nich też Rolls-Royce i Lamborghini. Krótko mówiąc, teraz każdy chce mieć SUV-a. Skąd takie ich powodzenie? Ponoć najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz wysoka pozycja za kierownicą, dająca dobrą widoczność. Ale bądźmy szczerzy – to też poczucie dominowania na drodze. Które jednak szybko może się skończyć – gdy już wszyscy przesiądą się do SUV-ów. 

A co liczy się szczególnie w autach wybieranych przez kadrę zarządzającą? To samo, co w przypadku innych, jedynie... bardziej. Bezpieczeństwo?  Owszem. Tyle że w autach klasy premium to nie tylko komplet poduszek gazowych, ale też liczne systemy wspomagające kierowcę, w tym np. tempomat z radarem. Komfort? Też ważny, choć w tym przypadku nie chodzi tylko o klimatyzację, ale także o wentylowane fotele z masażem czy też wysokiej klasy sprzęt audio. Szybkość? To zwykle nie jest najważniejsza cecha (choć przez wielu pożądana). Menedżerowie zwykle wybierają jednak auta z mocnym dieslem, a to oznacza, że osiągi są równie ważne jak niewielkie spalanie. A przecież kilka tysięcy złotych, jakie trzeba dorzucić za wersję z mocnym silnikiem na olej napędowy, nie ma większego znaczenia w przypadku leasingu. 

No właśnie, leasingu, bo obecnie prawie nikt nie kupuje samochodów klasy premium za gotówkę. To zawsze leasing, ewentualnie wynajem długoterminowy. Ofert finansowania auta firmowego jest zresztą obecnie bez liku: zarówno tych od producentów samochodów, jak i z banków oraz firm leasingowych. Którą z nich wybrać? To już zależy od celu pozyskania auta do firmy, np. jeśli chcemy samochód wykupić, nie ma sensu korzystanie z wynajmu lub  leasingu z balonową ratą na jego koniec. Lepiej równo rozłożyć wydatki i wykupić auto za symboliczną złotówkę. Dalej przedstawiamy najciekawsze modele czołowych marek oraz przykładowe sposoby sfinansowania ich zakupu. 

Volkswagen Arteon

Cena: od 127 690 zł

Silniki o mocach od 150 do 280 KM

Całkowicie nowy model Volkswagena wprowadzony do sprzedaży latem tego roku. To bardziej prestiżowy odpowiednik Passata, który w dodatku wygląda lepiej niż popularna limuzyna niemieckiej marki. Poza tym w zestawieniu z nią Arteon jest bardziej przestronny i praktyczny, ponieważ ma łatwiejszy w użyciu bagażnik (jego pokrywa unosi się wraz z tylną szybą). Arteon, ze względu na jego rynkowy wizerunek, jest jednak sporo droższy od Passata. 

Najlepszym sposobem na sfinansowanie zakupu Arteona jest leasing, a klienci zwykle korzystają z oferty firmy Volkswagen Leasing. Najciekawsza jest opcja EasyDrive – pozwala kupić właściwie każdy model Volkswagena nawet bez udziału własnego. Arteon w podstawowej wersji, czyli za 127 690 zł brutto, w leasingu na trzy lata i przy wpłacie własnej równej 30 proc., będzie kosztował 761 zł netto miesięcznie, natomiast przy zerowej wpłacie własnej – 1703 zł netto miesięcznie. 

Volvo XC60

Cena: od 184 500 zł

Silniki o mocach od 190 do 407 KM

Ten średniej wielkości SUV od wielu lat jest  przebojem Volvo. W tym roku pokazano jego drugą generację, której głównymi atutami są atrakcyjna sylwetka oraz nowoczesne technologie – z zakresu bezpieczeństwa i pokładowej elektroniki. Auto napędzane jest oszczędnymi 2-litrowymi silnikami z turbo – na benzynę i olej napędowy. Do wyboru jest też hybryda o mocy aż 407 KM! Obecnie wszystkie warianty XC60 mają napęd na obie osie, ale do sprzedaży ma zostać wprowadzone również auto w tańszym wariancie, z napędem na przednie koła. 

Auta marki Volvo najczęściej kupowane są w leasingu. Volvo proponuje program Car Easy Lease, w ramach którego samochód o wartości ok. 185 tys. zł brutto możemy mieć za ok. 1050 zł netto miesięcznie, zakładając pierwszą wpłatę w wysokości 10 proc. wartości pojazdu i leasing na 24 miesiące. Zgodnie z założeniami tej oferty ostatnia wpłata ma być równa rynkowej wartości samochodu. Na koniec klient może zwrócić auto dealerowi i kupić nowe na identycznych warunkach. 

BMW serii 5

Cena: od 212 500 zł

Silniki o mocach od 184 do 462 KM

Najnowszy model BMW, zgodnie z aktualnymi trendami naszpikowany elektroniką, w tym wieloma systemami z dziedziny bezpieczeństwa, łączności internetowej i autonomicznej jazdy. BMW serii 5 jest dostępne jako limuzyna lub kombi. Można też mieć sportowe warianty – z zawieszeniem odpowiednio dostosowanym do potrzeb kierowcy ceniącego dynamiczne prowadzenie. To auto z przestronnym i wygodnym wnętrzem, doskonale wykończone oraz bogato wyposażone. Lista opcji do tego modelu jest ogromna. Na tyle, że skompletowanie atrakcyjnej wersji może oznaczać wzrost ceny o 100 tys. zł lub więcej. 

Zakupy aut BMW często finansowane są przez BMW Financial Services, a jedną z promowanych ofert jest BMW Comfort Lease. Na przykład podstawowy model 520i o wartości 214 600 zł brutto, można mieć, płacąc ok. 1850 zł netto miesięcznie. Założenia: 25 proc. opłaty wstępnej, 36 miesięcy finansowania i aż 52 proc. wartości końcowej. Ta ostatnia odpowiada rynkowej wartości samochodu i umożliwia jego wymianę na nowy model. To samo auto w ramach tradycyjnego leasingu będzie kosztować ok. 4 tys. zł netto (25 proc. wpłaty wstępnej, 36 miesięcy finansowania i 1 proc. wartości końcowej). 

Audi Q5

Cena: od 159 200 zł

Silniki o mocach od 150 do 354 KM

Jedno jest pewne: ten komfortowy SUV nie zadziwia stylizacją, choćby dlatego, że tak naprawdę niewiele różni się od swojego poprzednika. Audi ma jednak taki styl, który najwyraźniej pasuje konserwatywnym klientom marki. Q5 znakomicie sprawdza się na drogach zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Ma znakomicie wykończone wnętrze, bardzo przestronną kabinę i duży bagażnik. Wyposażenie standardowe jest przyzwoite, ale tak naprawdę, kupując Q5, klienci wybierają zwykle mnóstwo opcji z długiego cennika, zdecydowanie podwyższając cenę samochodu. Do wyboru są relatywnie tanie warianty z niezbyt mocnymi silnikami i napędem na przednie koła, ale też usportowione, jak SQ5, o dużej mocy i z napędem na cztery koła. 

Kupujący Audi najczęściej wybierają ofertę Volkswagen Leasing. W ramach oferty Audi Perfect Lease dla firm można sfinansować Q5 w podstawowej wersji, czyli za 159 200 zł brutto. Wówczas miesięczna rata to zaledwie 1592 zł netto, zakładając okres finansowania 36 miesięcy i 10 proc. opłaty wstępnej. 

Mercedes klasy E

Cena: od 186 300 zł

Silniki o mocach od 150 do 612 KM

Najnowsza limuzyna Mercedesa wygląda bardzo szykownie, a przy tym występuje zarówno w bardzo oszczędnych wariantach z niezbyt mocnymi silnikami, jak i w niesamowitej wersji AMG z jednostką V8 o mocach 571 i aż 612 KM oraz napędem na cztery koła. Od niedawna jest też dostępny wariant uterenowiony klasy E oraz zbudowany na jej bazie kabriolet, a wkrótce dołączy nowe coupé. Jak podaje producent, Mercedes klasy E wyposażony jest w funkcje autonomiczne drugiego poziomu – auto, z odpowiednim wyposażeniem, potrafi samodzielnie podążać za innymi samochodami, zatrzymać się przed przeszkodą lub „zauważyć” pieszego, a nawet automatycznie zmienić pas na autostradzie, np. na czas wyprzedzania. 

Mercedesa klasy E z silnikiem diesla można  sfinansować w ramach programu Lease & Drive.  Zakładając umowę na 36 miesięcy oraz wpłatę wstępną w wysokości 5 proc., zapłacimy miesięcznie ok. 2 tys. zł netto. Inna możliwość to tradycyjny leasing. W jego ramach benzynową klasę E 180, o wartości 191 200 zł brutto, można mieć za 4469 zł netto miesięcznie. Wpłata wstępna to 15 proc., okres umowy – 24 miesiące, a wartość końcowa – 19 proc. (czyli 36 328 zł brutto). 

Jaguar F-Pace

Cena: od 189 900 zł

Silniki o mocach od 163 do 380 KM

Efektowny SUV na sportowo. Świetnie wykończony, bogato wyposażony, ale w środku nie jest tak obszerny jak konkurenci i ma nieco mniejszy od nich bagażnik. Cóż, coś za coś. F-Pace na asfaltowych drogach radzi sobie równie dobrze jak zwykłe limuzyny. Jedną z jego zalet jest też rozbudowany i nowoczesny system multimedialny z ekranem dotykowym. Wrażenie robią również detale, takie jak np. wysuwające się z konsoli między fotelami pokrętło sterujące pracą automatu. 

W przypadku Jaguara firma sugeruje skorzystanie z usług firmy Jaguar Financial Services, której doradcy pomogą w znalezieniu odpowiedniej oferty. Według tegorocznych statystyk, klienci najczęściej korzystają z finansowania mLeasing, Millennium Leasing oraz PKO Leasing. Warunki sfinansowania nowego Jaguara z wykorzystaniem leasingu są ustalane indywidualnie, zależnie od potrzeb i wyborów klientów, więc nie można przedstawić konkretnej, przykładowej raty leasingowej. 

Range Rover Velar

Cena: od 239 900 zł

Silniki o mocach od 180 do 380 KM

Doskonałe auto, które łączy spore możliwości jazdy terenowej z dobrym zachowaniem na utwardzonych drogach. Jego mocną stroną jest wygląd nadwozia – to SUV o niezwykle ciekawym dizajnie. Ale równie dobrze prezentuje się w środku – bardzo nowocześnie, dzięki dużym, kolorowym ekranom dotykowym. Za ich pomocą sterujemy m.in. radiem, nawigacją, klimatyzacją i mnóstwem innych funkcji samochodu. Siłą Velara jest też dynamika: auto może mieć pod maską silnik o mocy nawet 380 KM. 

Finansowanie zakupu Range Roverów zapewnia Land Rover Financial Services. To jednak tylko usługi doradcze, a nie bezpośrednie finansowanie. Klienci najczęściej korzystają z ofert mLeasing oraz PKO Leasing. Konkretne oferty ustalane są po wzięciu pod uwagę potrzeb klienta. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty