Przemysł

Sprzedaż aut wciąż na plusie

SHUTTERSTOCK

Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że z polskich salonów w pierwszym półroczu br. wyjechało 247 tys. nowych samochodów osobowych, o ponad 17 proc. więcej niż rok temu.

Półroczne wyniki potwierdzają, że ubiegłoroczny i jednocześnie najwyższy w tym stuleciu rezultat sprzedaży samochodów to nie jednorazowy pik, ale początek wzrostowego trendu. Co prawda czerwiec był pierwszym miesiącem w tym roku z jednocyfrową dynamiką, ale i tak okazał się najlepszym czerwcem od kilkunastu lat – mówi Jacek Opala, członek zarządu firmy Exact Systems, zajmującej się kontrolą jakości, czyli selekcją, naprawą i sortowaniem części, komponentów oraz wyrobów gotowych dla przedstawicieli branży motoryzacyjnej.

67,7 proc. kupujących nowe samochody osobowe w naszym kraju to firmy. Tylko 32,3 proc. stanowią klienci indywidualni. Najchętniej kupowaną marką samochodową przez indywidualnych klientów w segmencie osobówek w minionym półroczu w Polsce była Toyota. Drugą pozycję zajęła Skoda, wyprzedzając Opla, który uplasował się na trzecim miejscu. Firmy natomiast najchętniej kupowały kolejno Skodę, Volkswagena i Toyotę.

Wzrosty utrzymują się nie tylko w Polsce, ale w prawie całej Europie. W pierwszej części tego roku mieszkańcy państw członkowskich Unii Europejskiej kupili 8 mln nowych osobówek (wzrost o 4,7 proc. r/r). Najchętniej kupowaną marką od stycznia do czerwca tego roku pozostał Volkswagen.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!