Wydarzenia

Poznaliśmy zwycięzców konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2016

W czasie uroczystej gali, która odbyła się 13 czerwca w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ogłoszono zwycięzców 12. edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Nagrodę główną w wysokości 45 000 zł oraz tytuł otrzymała kreatywna agencja social media Nakatomi, która działa w ponad 20 krajach na świecie.

Uczestniczące w konkursie firmy oceniane były nie tylko pod względem perspektywy rozwojowej, ale również społecznej odpowiedzialności i postawy proekologicznej. – Zaangażowanie w konkurs Mikroprzedsiębiorca Roku to przejaw naszego docenienia roli mikroprzedsiębiorców w budowaniu sukcesu polskiej gospodarki. To oni są siłą, która – pomimo wielu trudności – rozwija nasz kraj na równi ze znacznie większymi firmami – powiedział Wojciech Adamczyk, Dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych w Banku Citi Handlowy. Mikroprzedsiębiorcy są innowacyjni, dynamiczni, nie boją się wyzwań i pomimo małej skali czasami śmiało wychodzą na międzynarodowe rynki. Małe firmy szybko reagują na zmieniające się potrzeby klientów i równie szybko wdrażają innowacyjne technologie. Jednocześnie często są filarami lokalnych społeczności, angażując się w działania na ich rzecz. Rzadko jednak goszczą na pierwszych stronach gazet, dlatego tym bardziej należą im się wyrazy uznania.

Kapituła konkursu, poza wyborem zwycięzcy głównej nagrody, wskazała także laureatów w pięciu kategoriach i przyznała im nagrody finansowe w wysokości 13 000 zł.

Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii Start (dla najmłodszych mikroprzedsiębiorstw) otrzymała firma Many Mornings zajmująca się sprzedażą skarpet „nie do pary”, wyróżniających się nowoczesnym designem oraz wysoką jakością.

Nagroda w kategorii Progres (dla firm „wieku średniego”) została przyznana firmie Aqua-Tech Smilewicz Tuz proponującej innowacyjne rozwiązania w branży wodociągowej, redukującej zużycie wody i energii.

W kategorii Senior najlepsza była Atlanta – mała poligrafia, skoncentrowana na potrzebach klientów oraz potrafiąca wypełnić niszę lokalnego rynku.

Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii Młody Biznes (dla mikroprzedsiębiorstw prowadzonych przez osoby poniżej 30. roku życia) przypadł firmie Agrotur Marta Kołodziej, prowadzącej dwa ośrodki rekreacyjne nastawione na młodzież szkolną i oferujące szereg niezwykłych atrakcji, takich jak pobyt w wiosce afrykańskiej.

Ostatnią nagrodę i tytuł Kobiety Przedsiębiorczyni otrzymała pani Maria Sapiołko, właścicielka Dworu Bartnika – kompleksu wypoczynkowego znajdującego się na terenie Puszczy Białowieskiej – kontynuująca rodzinne tradycje pszczelarskie.

Dodatkowo specjalne wyróżnienia oraz nagrody w wysokości 10 000 zł otrzymały firmy: Brewa, za umiejętne korzystanie z funduszy europejskich, Nakatomi – jako przykład przedsiębiorczej firmy rodzinnej, Gymstation Breguła Laber, za prowadzenie działalności w małych miastach, Smart Pharma, za tworzenie nowych produktów medycznych, a także firma świadcząca usługi fotograficzne Ulanka Katarzyna Ulańska.

Do konkursu mogli przystąpić przedsiębiorcy, którzy w 2016 r. zatrudniali mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny ich przedsiębiorstw nie przekroczył 2 milionów euro. – W tym roku ocenialiśmy potencjał wzrostowy mikrofirm, wprowadzanie nowych produktów, usług, ale również odpowiedzialność wobec klientów, pracowników czy społeczności lokalnej – mówi Grzegorz Galusek, Dyrektor Wykonawczy Fundacji Microfinance Centre.

Konkurs zorganizowała Fundacja Microfinance Centre przy finansowym wsparciu Citi Foundation.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty