Motoryzacja

Ku klasie premium

© MATERIAŁY PRASOWE

W Europie coraz chętniej kupowane są samochody klasy premium, czyli uznawane za szczególnie luksusowe. Nic zatem dziwnego, że wielu producentów stara się uszczknąć choćby niewielki fragment tego lukratywnego rynku. W efekcie powstają całkiem nowe marki lub szczególne wersje od dawna znanych modeli. 

Takie działanie to żadna nowość w branży motoryzacyjnej. Amerykańskie koncerny już w poprzednim stuleciu gromadziły pod swoim dachem po kilka różnych marek, które, z założenia, kierowane były do innych odbiorców. Weźmy choćby Forda i jego luksusową markę Lincoln, ze słynnym Town Carem na czele, który znany jest z wielu filmów o amerykańskich bogaczach. Albo Cadillaca należącego do koncernu General Motors. Specjalnie przygotowanymi samochodami tej marki jeżdżą prezydent USA i jego obstawa. 

W ślady Amerykanów szli też Japończycy, proponując zupełnie nowe marki, jak Lexus należący do Toyoty, Infiniti stworzone przez Nissana czy Acura należąca do Hondy. W Stanach Zjednoczonych, na który to rynek były skierowane, każda z tych inicjatyw zakończyła się sukcesem, a dwie pierwsze próbują swoich sił również w Europie. W przypadku Lexusa nawet z dość dużym powodzeniem, co widać w wynikach sprzedaży tej marki. Lexus umiejętnie wykorzystuje przy tym swój proekologiczny wizerunek, który konsekwentnie buduje, opierając się na wersjach hybrydowych (spalinowo-elektrycznych) swoich modeli. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single