Wydarzenia

Znamy jurorów 18. edycji konkursu Effie Awards

Kampanie zgłoszone w tegorocznej edycji konkursu Effie Awards oceni 110-osobowe jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, dyrektora generalnego McDonald’s Polska. Najlepsze z nich zostaną nagrodzone podczas uroczystej gali, 23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

Tegoroczne jury Effie Awards podzielone zostało na osiem grup eksperckich. Każda z nich ocenia inne kategorie konkursowe. Pracami kierują przewodniczący grup. Tę rolę powierzono w tym roku ośmiu doświadczonym praktykom, ekspertom i autorytetom w szeroko rozumianej branży komunikacji marketingowej. Są to:

- Piotr Piętka, CEO Publicis Media – kategorie: Napoje alkoholowe, Napoje bezalkoholowe, Żywność.

- Małgorzata Rokita, Director, Brands Operations Central Europe w Procter & Gamble – Dobra konsumenckie, Leki i suplementy diety, Uroda i pielęgnacja.

- Andrzej Matuszyński, prezes Grupy Eurozet – Media, kultura i rozrywka, Brand experience, Turystyka i podróże.

- Marta Życińska, dyrektor marketingu w Mastercard – Finanse, Ubezpieczenia i inwestycje oraz Business to Business.

- Anna Putts, dyrektor marketingu w UPC – Telekomunikacja, Motoryzacja, Usługi.

- Filip Fiedorow, dyrektor marketingu w IKEA – Retail/Kanały sprzedaży, Technology & Innovation, Branded Content, Performance marketing/e-commerce.

- Anna Pańczyk, CEO w Grey Group – Launch/Relaunch oraz Long term marketing excellence.

- Olgierd Cygan, Deloitte Digital Leader w Polsce i Europie Środkowej – Limited budget, Edukacja społeczna i kampanie CSR, Pro bono.

Jurorzy ocenią zgłoszone projekty w trzech etapach. Najpierw podczas wspólnej analizy zgłoszeń, następnie w głosowaniu online oraz finalnie na obradach, podczas których nastąpi wybór nominacji i przyznanie nagród. W ocenie kampanii kierować się będą kryteriami podzielonymi na cztery obszary: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, strategia komunikacji, egzekucja idei oraz efekty komunikacji.

Bądźmy wnikliwi, oceniając efektywność realizacji strategicznych wyzwań i założonych celów zaprezentowaną w zgłoszeniach. Ale niech to nie będzie jedyne kryterium oceny. Bądźmy otwarci na to, co jest ciekawe, kreatywne i inspirujące. Czeka nas dużo pracy, a ocena kampanii w tak prestiżowym konkursie, jakim jest Effie, to ogromne wyzwanie. Zostało ono jednak zaadresowane do właściwych osób, gdyż nasze jury składa się z najlepszych i najbardziej doświadczonych ekspertów branży – powiedział do członków jury przewodniczący Adam Pieńkowski.

Konkurs Effie Awards organizowany w Polsce przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, nagradza efektywność działań komunikacyjnych marek, które przekładają się na ponadprzeciętne wyniki w biznesie. Więcej informacji o Effie Awards na www.effie.pl.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single