Nowe Technologie

Puzzle e-sklepowe

© SHUTTERSTOCK

Prędzej czy późnej niemal każdy poważny sprzedawca otworzy sklep w wirtualnej przestrzeni. Gdy już ustali, czym będzie handlować, na jakich rynkach i jaką planuje mieć klientelę, pojawi się pytanie o narzędzia. Co wybrać, żeby pasowały do jego planów i budżetu?

Uruchamiając sklep internetowy, stajemy przed wyborem: chcemy mieć własny albo wynajęty serwer z przygotowanym specjalnie dla nas oprogramowaniem sklepowej platformy, czy może jeden z gotowych pakietów (komercyjnych lub darmowych), który skonfigurujemy wedle swoich potrzeb? A może pójść na skróty i stworzyć sklep internetowy na jednej z wielu działających w Polsce platform e-handlowych, które też można traktować jako gotowce z szablonami obejmującymi zarówno grafikę, jak i rozwiązania powstałe z myślą o poszczególnych rodzajach działalności?

Zanim podejmiemy decyzję, warto wziąć pod uwagę kilka rzeczy, zaczynając od uzmysłowienia sobie, czym właściwie jest sklep internetowy. Jak każda nowoczesna witryna funkcjonująca w wirtualnej przestrzeni, jest on oparty na dość skomplikowanym oprogramowaniu, które łączy dane zapisane na serwerze (np. baza danych klientów i oferowanych produktów) z internetową przeglądarką. To właśnie ten program musimy wybrać, uruchamiając sklep. Co więcej, powinien on działać zgodnie z naszym oprogramowaniem księgowym i zarządzającym magazynem, a także z systemem CRM (zarządzającym relacjami z klientem), o ile z niego korzystamy lub zamierzamy to zrobić w przyszłości. 

 

Pełna wersja artykułu jest dostępna dla subskrybentów. Aby uzyskać dostęp do artykułu należy się zarejestrować/zalogować a potem zakupić subskrypcje. Zobacz Cennik treści i serwisów płatnych.

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Boom na drony

Cztery sposoby na podatki

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!

Moda na single