Wydarzenia

Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie

Czego polscy marketerzy nie uczą się od Donalda Trumpa? Upadek autorytetów, czyli co po influencerach? Co mają wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany? Co naprawdę robią w sieci milenialsi, a co pokolenie X? Startupizacja korporacji – realny scenariusz czy pobożne życzenie? Jak zmienić „papierową” firmę w cyfrowego lwa? Boty – rozwiązanie z przyszłością czy bańka, która wkrótce pęknie? To przykłady tematów blisko 60 prelekcji i wystąpień jedenastej edycji Forum IAB Polska, które odbędzie się 7–8 czerwca w Warszawie.

Na początku czerwca w warszawskich Złotych Tarasach po raz jedenasty spotka się 1100 ekspertów branży online, by rozmawiać o innowacjach w komunikacji marketingowej, konsumencie przyszłości, modelach współpracy agencji z klientem w nowych realiach digital, roli internetu w rozwoju firm. Nie zabraknie tematów gorących czy kontrowersyjnych – coraz silniejszej konkurencji, rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem technologii, zjawiska blokowania reklam i bezpieczeństwa wizerunku marek w sieci. Program, który zilustrują liczby, dane i badania, ułożony jest w trzy bloki: konsument, komunikacja, organizacja.

W założeniu organizatorów Forum IAB 2017 ma inspirować, pokazywać trendy i promować najlepsze praktyki. „Konferencja służy rozwojowi branży online i promocji internetu jako narzędzia i sposobu na biznes. To tematy, które interesują już nie tylko ekspertów branży digital, ale też szefów marketingu czy rozwoju, wręcz prezesów firm. Z każdym rokiem zwiększa się grupa przedstawicieli kadry zarządzającej, w tym dyrektorów marketingu, którzy debatują razem z nami” – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Tegoroczny temat Forum IAB „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” to odpowiedź na globalne przemiany, które wpływają na szeroko pojęty marketing. Konieczna wydaje się dyskusja o tym, jak budować skuteczny marketing w obliczu zmian oczekiwań i postaw konsumentów, rewolucji technologicznej, wyzwań organizacyjnych i kulturowych. Wybory w USA wyraźnie pokazały, że łamanie schematów, dostosowywanie narracji do nastrojów społecznych i technologia bacznie śledząca każdy krok w przestrzeni digital mogą przynieść sukces, którego niewielu się spodziewało.

Tematy podjęte w ramach bloku konsument będą dotyczyły modelowania zachowań, granic konsumpcjonizmu, wpływu kompromisu kulturowego na trendy rynkowe. Prelegenci dużo uwagi poświęcą temu, jak korzystają z internetu milenialsi, a jak pokolenie X oraz co mówi Facebook o różnicach między generacjami. Istotnym wątkiem będzie rola personalizacji komunikacji, sposoby i narzędzia budowania silnych marek.

W bloku poświęconym komunikacji eksperci opowiedzą o aktualnych trendach, w tym rzeczywistości rozszerzonej, botach, sztucznej inteligencji i sterowaniu głosowym. Ważne miejsce zajmie wykorzystanie content marketingu. Silnie zostaną wyeksponowane narzędzia służące skutecznej komunikacji.

Wśród tematów bloku organizacja znajdą się m.in. pomocowe modele biznesowe, modele współpracy agencji z klientem w realiach digital, rola agencji kreatywnych w biznesie przyszłości, digital hubs jako odpowiedź na rosnące potrzeby biznesu cyfrowego. Pojawią się też tematy kontrowersyjne: „Konsument w centrum? Może już wystarczy!”, a także refleksja nad prymatem „być” nad „mieć” czy wręcz nad wpływem pornografii na rozwój technologii.

W konferencji weźmie udział kilkudziesięciu międzynarodowych i rodzimych autorytetów – ekspertów branży online, dyrektorów i managerów globalnych firm. Tylko pierwszego dnia wystąpią podczas sesji plenarnych uznani w swoich dziedzinach: Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation w Havas; Michael Khan, Global CEO Performics & Performance Practice Lead w Publicis Media; Anna Gruszka, Chief Digital Officer IPG MEDIABRANDS, Robert Kozielski, wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego; Jan Zając, prezes Sotrendera.

Więcej informacji na stronie www.iab.org.pl.

 Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty