Handel

MSP rosną dzięki e-commerce

SHUTTERSTOCK

78 proc. polskich eksporterów z sektora MSP generuje przychody poprzez e-commerce – wynika z badania FedEx Express. 

Zarobki uzyskane tą drogą odpowiadają za 30 proc. ogólnych przychodów tych firm. Spodziewają się one poza tym, że przez najbliższe miesiące udział kanału internetowego w generowaniu ich zarobków będzie rósł. To sprawia, że zamierzają jeszcze bardziej rozwijać swoją działalność w internecie. Raport FedEx podaje także, że 32 proc. małych i średnich przedsiębiorstw przewiduje zwiększenie swoich przychodów z eksportu w ciągu najbliższych 12 miesięcy. 

Polskie MSP rozwijają również sprzedaż poprzez m-commerce (urządzenia mobilne). Przychody z tego tytułu odpowiadają za 18 proc. obrotów eksporterów z tego sektora. 

Głównym krajem, do którego rodzime małe i średnie firmy wysyłają swoje towary, są Niemcy (70 proc. wskazań). Kolejne miejsca zajmują Czechy (38 proc.) i Francja (34 proc.). 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

25 najlepszych polskich startupów

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?