Marketing

Ostatni dzwonek na efektywne wykorzystanie zaoszczędzonego budżetu

SHUTTERSTOCK

Czy zaoszczędzone w budżecie środki mogą być na końcu roku powodem do zmartwień? W żadnym wypadku! Nadwyżka budżetu to szansa nie tylko na szybką poprawę tegorocznych wyników sprzedaży, ale również na dobry start w nowy rok, pod warunkiem że szybko i mądrze ją zainwestujemy. Eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services podpowiadają, jak zrobić to najbardziej efektywnie.

Do końca grudnia zostało już niewiele czasu, dlatego decyzję o tym, w co zainwestować zaoszczędzone środki, warto podjąć jak najszybciej. Najpierw jednak trzeba przeanalizować sytuację i zastanowić się, czy lepiej szybko wesprzeć jeszcze tegoroczne wyniki, czy może, wykorzystując budżetową nadwyżkę, ze spokojem zaplanować akcję wsparcia sprzedaży na przyszły rok.

– Pod koniec roku często spotykamy się z pytaniami, jakie rozwiązania marketingowe będą najlepszą inwestycją dla zaoszczędzonych w budżecie środków. Polecamy wtedy kupony premiowe, karty przedpłacone oraz elektroniczne vouchery Click e Pass. Są to najprostsze i w tym przypadku najbardziej efektywne narzędzia, których dodatkowym atutem jest zwolnienie z podatku VAT. Ze względu na swój uniwersalnych charakter świetnie sprawdzą się w różnorodnych akcjach lojalnościowych i akcjach wsparcia sprzedaży – informuje Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.

Elektroniczny voucher czy tradycyjne kupony i karty

Dla osób ceniących nowoczesne technologie najlepszym narzędziem będzie e-voucher Click e Pass, czyli elektroniczny kod dostępu do bogatego katalogu nagród online. Narzędzie to bazuje na aktualnych trendach oraz wykorzystuje najnowsze rozwiązania. Wszystko po to, by organizatorom ułatwić wybór, zamówienie i obsługę nagród, a beneficjentom akcji dać maksymalny komfort i prostotę wyboru prezentu. Co więcej, Click e Pass można przekazywać w dowolnej formie, np. nadrukować go na opakowaniu produktu, na kartce z życzeniami czy też innym pasującym w danej sytuacji nośniku. Łatwo można go również przekazać osobie obdarowanej, np. wysyłając smsem czy e-mailem w postaci pliku pdf.

Sprawdzone od lat kupony i karty premiowe również mają szereg zalet, np. podobnie jak elektroniczny voucher długie terminy realizacji. Można więc je wykorzystać w najbardziej optymalnym dla danej firmy momencie. Korzystanie z karty premiowej nie generuje dodatkowych kosztów. Opłata związana z wydaniem karty dotyczy tylko pierwszego zamówienia, natomiast później można ją używać i doładowywać wielokrotnie bez dodatkowych kosztów. Oszczędnością jest także brak skomplikowanej logistyki zarówno w przypadku kart, jak i kuponów – ich zamówienie jest łatwe, a dostarczenie do odbiorcy szybkie i tanie. Ponadto dzięki tym rozwiązaniom znika również problem z magazynowaniem czy logistyką nagród.

Rozwiązanie bez VAT

Wszystkie trzy proponowane przez Sodexo rozwiązania – karty i kupony premiowe oraz elektroniczne vouchery – są zwolnione z podatku VAT. Zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 roku wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych mają być opodatkowane 23-procentowym VAT-em. Nie dotyczy to jednak znaków legitymacyjnych, czyli m.in. kart przedpłaconych, kuponów premiowych czy elektronicznych voucherów. Ich wykorzystanie w akcjach lojalnościowych pozwala zatem na oszczędność na poziomie 23 proc., a dzięki temu zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.

Czasu do końca roku jest już coraz mniej. Warto zatem czym prędzej wybrać rozwiązanie, które pozwoli z zyskiem wykorzystać zaoszczędzony budżet i osiągnąć optymalne wyniki w tym lub w kolejnym roku.

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Czy przenieść firmę za granicę

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty