Wydarzenia

Poznaliśmy laureatów Effie Awards 2016

24 października, podczas gali Effie Awards 2016 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 r. 

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury. „Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal. Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102 i żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin. A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary” – powiedziała podczas gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury. 

A oto nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:

Grand Prix: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię „Wszyscy przechodzą do Play” przygotowaną dla firmy Play.

Złote statuetki:

1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – kampania przygotowana przez MEC dla firmy Johnson & Johnson (w kategorii: Artykuły nieżywnościowe)

2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – kampania przygotowana przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank (w kategorii: Bankowość)

3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – kampania przygotowana przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail (w kategorii: Brand experience)

4. „Nocna zmiana” – kampania przygotowana przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark (w kategorii: Leki i suplementy diety)

5. „#ryjkuźniara” – kampania przygotowana przez DDB & tribal dla Projekt: Polska (w kategorii: Limited budget)

6. „Pascal kontra Okrasa” – kampania przygotowana przez GPD Agency dla LIDL (w kategorii: Long term marketing excellence)

7. „#ryjkuźniara” – kampania przygotowana przez DDB & tribal dla Projekt: Polska (w kategorii: Pro bono)

8. „Żabka. Mały Wielki Sklep” – kampania przygotowana przez PZL dla Żabka Polska (w kategorii: Retail)

9. „Młodzi bogowie” – kampania przygotowana przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential (w kategorii: Ubezpieczenia i inwestycje) 

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Obie agencje zajęły pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016. 

Miesięcznik „My Company Polska
PRENUMERATA

Moim zdaniem

Najczęściej czytane

Cztery sposoby na podatki

Boom na drony

Czy przenieść firmę za granicę

Kto zyska na ozusowaniu umów zleceń?

Dobre auto na niskie raty